لاریجانی: مداخله خارجی باعث ایجاد تروریسم در سوریه و عراق شد


لاریجانی: مداخله خارجی باعث ایجاد تروریسم در سوریه و عراق شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس ایرانی در کنفرانس خبری با همتای سوری خود گفت که مداخله خارجی باعث ایجاد تروریسم در سوریه، عراق و پیشتر در افغانستان شده بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "علی لاریجانی" رئیس مجلس ایرانی در کنفرانس خبری با همتای سوری خود گفت که مداخله خارجی باعث ایجاد تروریسم در سوریه، عراق و پیشتر در افغانستان شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایرانی در ادامه سخنانش گفت: تعدادی از موضوعات مهم منطقه‌ای را با سران سوریه بررسی کردیم.

وی افزود: مذاکرات بر موضوع مهم که همان مبارزه با تروریسم بوده و خطری برای تمام منطقه است تمرکز داشته است.

لاریجانی گفت: برخی از دولت‌ها درباره دموکراسی در سوریه صحبت می‌کنند اما این کشورها هیچگونه گامی در راستای دموکراسی در ساختار خود برنمی‌دارند.

وی تاکید کرد که باید در کنار ملت و دولت سوریه و در برابر آن چیزی که هم اکنون با آن مواجه هستند ایستاد.

رئیس مجلس ایران در ادامه کنفرانس خبری با "جهاد اللحام" همتای سوری خود گفت: مداخله خارجی در منطقه باعث ایجاد تروریسم در سوریه و عراق و پیش از آن در افغانستان شده بود.

لاریجانی اضافه کرد: از هیچ کوششی برای حمایت از دوستان سوری فروگذار نکرده‌ایم و ارتباطات مستحکمی با دوستان روسی در این چارچوب داریم.

وی همچنین با اشاره به راه حل روسیه برای بحران سوریه گفت: در مذاکرات امروز تلاش‌های روسیه در این زمینه نیز بحث و بررسی شد.

رئیس مجلس ایران افزود: امروز بسیاری از کشورها معتقد به راه حل سیاسی در سوریه هستند اما برخی کشورها همچنان این راه حل را رد می‌کنند.

وی گفت: برخی تلاش می‌کنند تا از طریق قیمت‌های نفت ما را تحت فشار قرار دهند اما ایران شرایط سخت‌تر از این را نیز تحمل کرده است.

رئیس مجلس ایران صبح امروز وارد دمشق شد و بلافاصله پس از ترک فرودگاه ، راهی حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد، شرکت کرد.

لاریجانی در این سفر با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و "جهاد اللحام" رئیس پارلمان سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی در چارچوب سفر منطقه ای خود بعد از دمشق راهی بیروت پایتخت لبنان خواهد شد و در سومین مرحله این سفر به عراق خواهد رفت.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان