آیت‌الله سبحانی: مواد مخدر ابزار دست دشمن برای جنگ با جمهوری اسلامی است‌


آیت‌الله سبحانی: مواد مخدر ابزار دست دشمن برای جنگ با جمهوری اسلامی است‌

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه دشمن از یک در برای مقابله با جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود، گفت: مواد مخدر ابزار دست دشمن برای جنگ با جمهوری اسلامی است‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی که عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: قرآن مجید می‌گوید که اگر کسی عمل خیری را انجام دهد، خداوند بعد مرگ، آن کار خیر را زنده می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از آیاتی که در آن به زن و مرد با یک دید نگریسته شده است، همین آیه است و البته عمل خیر در جهان زیاد است و یکی از مظاهر آن، کمک به بهزیستی است که هیچ گونه رنگ سیاسی ندارد.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه دولت‌هایی که تاکنون آمده و رفته‌اند، نسبت به فعالیت‌های بهزیستی خوش بین بوده و فعالیت کرده‌اند.

آیت الله سبحانی با اشاره به انتشار کتابی درباره فعالیت‌های بهزیستی در سال 1350 اظهار داشت: در آن سال‌ها به سفری برای کارهای خیر رفتیم و مرحوم پرفسور شمس هم با ما بود، من کار وظیفه‌ای داشتم و آن‌ها نیز به محرومان رسیدگی کردند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مردم می‌توانند ثلث اموالشان را در راه خیر مصرف کنند و در هر قاره ای که قدم بگذاریم، مشابه این کار وجود دارد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از معصوم (ع)، تاکید کرد: انسان وقتی می‌میرد، از او چیزی باقی نمی‌ماند مگر سه چیز که یکی از آن‌ها صدقه جاریه است و مصداق آن وقف است. یعنی چیزی را وقف کنند که اصل آن باقی بماند و درآمدش صرف مستمندان و درماندگان شود.

آیت الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های کسانی که در بهزیستی مشغول هستند، اظهار داشت: انسان باید واجد ویژگی‌هایی باشد که کارمند بهزیستی شود و اگر چه دیگران هم زحمت می‌کشند اما ویژگی‌های ممتاز و فرشته‌گونه کارمندان بهزیستی بسیار است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه "گره‌گشایی و نصیحت زوجین و جلوگیری از طلاق آنان ، عمل خیر و نیکویی است" اظهار داشت: خانواده اگر چه واحد کوچکی است اما بسیار مهم است و اگر این واحد تقویت شود، اجتماع قوی می‌شود. بدترین حلال‌ها نزد خداوند، طلاق است و باید کاری کرد که ریشه آن خشکانده شود.

وی با بیان اینکه "دشمن از یک در برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود" تاکید کرد: دشمن از یک در وارد نمی‌شود و در فرهنگی و ماهواره هم دارد. از طرف دیگر 50 درصد تولید مواد مخدر افغانستان یا از ایران رد می‌شود یا به هدف ایران وارد می‌شود.

آیت‌الله سبحانی افزود: باید از نیروی مردمی برای حل مشکلات مردم استفاده شود که بهزیستی مصداقی برای استفاده از نیروی مردمی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon