استقبال کم‌رنگ مردم تونس از انتخابات ریاست‌جمهوری

استقبال کم‌رنگ مردم تونس از انتخابات ریاست‌جمهوری

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع از استقبال ضعیف مردم تونس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعات اولیه خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس که امروز در داخل این کشور در حال برگزاری است، با استقبال ضعیف مردم روبه‌رو شده است. در ساعات اولیه از روند برگزاری انتخابات، بیشتر مراکز اخذ رای در استان‌های این کشور شاهد حضور حدود 14 درصد از ثبت‌نام کنندگان است و بیشتر آنها نیز افراد مسن و زنان هستند.

در این میان، هیئت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که میزان مشارکت در این انتخابات تا ساعت 10:30 صبح (به وقت گرینویچ) یعنی 2 ساعت پس از آغاز رای‌گیری حدود 14.4 درصد است.

هیئت عالی مستقل انتخابات تونس میزان مشارکت تونسی‌های مقیم خارج در این انتخابات را 17.3 درصد اعلام کرده است. این انتخابات در خارج از کشور از روز جمعه به مدت 3 روز در حال برگزاری است.

خبرگزاری «الشرق الاوسط» نیز به نقل از «شفیق سرسار» رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات نیز گزارش داد روند انتخابات در داخل این کشور به شکل طبیعی پیش می‌رود و میزان استقبال مردم از انتخابات متوسط است.

خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن یک فرد مسلح در حمله‌ای در روز انتخابات ریاست‌جمهوری تونس خبر داد.

«بالحسن وسلاتی» سخنگوی وزارت دفاع تونس اعلام کرد یگان‌های ارتش، بامداد امروز یک «مهاجم مسلح» را به قتل رساندند و 3 مظنون دیگر را که تلاش می‌کردند به یگانی نظامی در مدرسه‌ای در «حفوز» در استان «القیروان» حمله کنند، دستگیر کردند.

در این عملیات، یک نظامی تونسی نیز مجروح شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان