چین: روسیه قادر به غلبه بر مشکلات اقتصادی خواهد بود

چین: روسیه قادر به غلبه بر مشکلات اقتصادی خواهد بود

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه چین در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد که چین بر این باور است که روسیه قادر خواهد بود تا بر مشکلات کنونی اقتصادی غلبه کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، " وانگ یی " وزیر خارجه چین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "فنگ هوانگ" هنگ کنگ در واکنش به مشکلات اقتصادی روسیه تصریح کرد که "ما معتقد هستیم که روسیه فرصت هایی دارد و می داند چگونه بر مشکلات اقتصادی خود غلبه کند.

وی گفت: روابط راهبردی روسیه-چین در سطح بالایی است و ما همواره از کشور دوستمان حمایت کرده و به آن کمک می کنیم. اگر طرف روسی نیاز به کمک داشته باشد ما همه حمایت های ممکن را که بتوانیم ارائه خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش گائو هوچنگ وزیر بازرگانی چین نیز در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی در خصوص شرایط روبل روسیه گفت: در حالی که نوساناتی در بازار سهام و ارزش نرخ ارز در روسیه وجود داشته ولی ما همچنان آرام هستیم و به طور فعالانه ای همکاری های خود را ارتقا می دهیم.

وی ابراز اطمینان کرد که وضعیت اقتصادی و مالی کنونی روسیه موجب متوقف شدن اجرای پروژه های بزرگ روسیه و چین در زمینه انرژی، صنایع و سایر زمینه ها نخواهد شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان