اروپا "مبارزه کثیفی" را با ترکیه آغاز کرده است

اروپا "مبارزه کثیفی" را با ترکیه آغاز کرده است

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر ترکیه امروز یکشنبه اتحادیه اروپا را متهم کرد که با انتقاد از بازداشت مخالفان رجب طیب اردوغان "مبارزه کثیفی" را علیه ترکیه آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در حالی از سیاست های اتحادیه اروپا در قبال آنکارا انتقاد کرده است که روند عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا پیش از این به بن بست رسیده است. با یورش هفته گذشته نیروهای امنیتی به فعالان رسانه ای و نیروهای پلیس و بازداشت تعدادی از آنها این روند با چالش بیشتری روبرو شده و اتحادیه اروپا نیز از این اقدامات انتقاد کرده است.

بر اساس این گزارش داوود اوغلو در سخنانی در کنگره حزب حاکم ترکیه در آنکارا از اظهارات مقام های اروپایی انتقاد کرده است. وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا با این بیانیه مبارزه کثیفی را با دولت ما آغاز کرده است. با این مبارزه کثیف آنها یک کمپین افترا را علیه دولت و کشور ما به راه انداخته اند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان کمیسر توسعه این اتحادیه بیانیه تندی را صادر کرده و در آن یورشی را با آزادی بیان ناسازگار بوده محکوم کرده اند.

تنش در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در شرایطی است که یک هفته دیگر آنکارا قصد دارد تلاش ها برای مذاکرات مربوط به پیوستن به اتحادیه اروپا را بار دیگر از سربگیرد.

نخست وزیر ترکیه افزود: بازداشت این افراد ارتباطی با آزادی رسانه ها نداشته است. اردوغان نیز پیش از این از اتحادیه اروپا خواسته بود تا "حواسش به کار خودش باشد".

یکشنبه گذشته در پی یورش نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه افرادی که ظاهرا مرتبط با دشمن اردوغان یعنی فتح الله گولن بودند، بازداشت شدند.البته روز جمعه دادگاهی در ترکیه اکرم دومانلی سردبیر روزنامه زمان و 7 نفر دیگر از فعالان رسانه ای را که به اتهام توطئه کودتا علیه دولت بازداشت شده بودند به قید وثیقه آزاد کرده است.

دادگاه ترکیه همچنین حکم دستگیری 4 نفر دیگر از جمله هدایت کاراچا رئیس گروه رسانه ای سامانیولو را صادر کرده است.بازداشت این افراد در حالی است که طرح پیشنهادی دولت ترکیه در خصوص بازداشت مظنونان بر اساس اتهامات توجیه پذیر و منطقی از سوی پارلمان تصویب شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با هدف منحرف کردن افکار عمومی از پرونده فساد مالی وزرای سابق کابینه و نزدیکان وی سعی کرده است تا با متهم کردن مخالفان دولت به ایجاد دولت موازی،همفکران و حامیان فتح الله گولن را سرکوب کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت