وزیر کشور پاکستان: درگیری پاکستان عوامل خارجی ندارد

وزیر کشور پاکستان: درگیری پاکستان عوامل خارجی ندارد

خبرگزاری تسنیم: وزیرکشور پاکستان با اعلام این که دشمن و عوامل آن در میان مردم پاکستان حضور دارند گفت که که درگیری‌های این کشور عوامل خارجی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «چوهدری نثار علی‌خان» وزیر کشور پاکستان در کنفرانس خبری در «اسلام آباد» پایتخت این کشور گفت: ارتش پاکستان اسلامی است و هرگز کودکان، زنان و مردم بی‌گناه را هدف قرار نمی‌دهد.

چوهدری نثار علی‌خان ضمن درخواست همکاری مردم با دولت و ارتش پاکستان برای نابودی تروریسم گفت: بزودی شماره اضطراری در اختیار مردم این کشور قرار خواهد گرفت تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، نیروهای امنیتی را مطلع کنند.

وزیر کشور پاکستان اذعان کرد: جنگ در پاکستان برون‌مرزی نیست زیرا دشمن و عوامل آن‌ها در میان مردم پاکستان حضور دارد.

وی در خصوص فعالیت مدارس دینی در پاکستان گفت: بیشتر مدارس دینی ارتباطی با تروریسم ندارند و نباید کورکورانه مورد انتقاد قرار گیرند.

نثار علی‌خان با اشاره به نقش مهم مدارس دینی در توسعه پاکستان اعلام کرد: تنها 10 درصد این‌گونه مدارس با گروه‌های تکفیری در ارتباط هستند و عملیات علیه چنین مدارسی در جریان است.

وی هشدارداد: دولت درصورت دستگیری تروریست‌ها از هتل یا هرمکان دیگر همچنین در صورت کشف هرگونه تماس از هر خط تلفنی با چنین شرکت‌ها و افراد برخورد جدی خواهد کرد.

وزیر کشور پاکستان در خصوص شناسایی عوامل حادثه تروریستی مدرسه پیشاور نیز گفت: همه عاملان این حمله تاکنون شناسایی نشده‌اند اما برخی از آن‌ها که شناسایی شده‌اند، پاکستانی هستند.

وی درمورد بهبودی روابط پاکستان و افغانستان نیز اظهار داشت: سوء تفاهم‌های زیادی دربین دولت 2 کشور افغانستان و پاکستان وجود داشت که پس از روی کارآمدن دولت جدید در کشور همسایه بهبود یافته است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان