شمارش ۷۵ درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری تونس و پیشتازی السبسی

شمارش 75 درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری تونس و پیشتازی السبسی

خبرگزاری تسنیم: بعد از شمارش حدود ۷۵ درصد از آرا در انتخابات ریاست جمهوری تونس خبرها از پیشتازی باجی قائد السبسی نامزد حزب الندای این کشور حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، هیئت عالی انتخابات تونس از شمارش 75 درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش باجی قائد السبسی نامزد حزب الندای تونس 54 درصد و منصف المرزوقی 45 درصد از کل آرا را کسب کرده‌اند.

دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری تونس روز گذشته از ساعت 8 به وقت محلی بین منصف المرزوقی و باجی قائد السبسی نامزد حزب الندای این کشور آغاز شد و در ساعت 18  به پایان رسید.

هیئت مستقل انتخابات تونس از مشارکت 59 درصدی در این انتخابات خبر داده است.

این در حالی است که باجی قائد السبسی پیروزی خود را در این انتخابات اعلام کرده است.

در این میان چند ساعت پیش از آغاز رأی‌گیری یک حوزه انتخاباتی در قیروان در مرکز تونس هدف تیراندازی قرار گرفت که بر اثر آن یک سرباز زخمی شد. در این حادثه یک فرد مسلح کشته و سه نفر نیز دستگیر شدند.

هیئت مستقل انتخابات تونس پیش از این اعلام کرده بود، در یکصد و 24 حوزه رأی‌گیری در غرب کشور اقدامات فوق‌العاده به اجرا گذاشته شده است که مربوط به زمان گشایش این حوزه‌ها در ایالت جندوبة و الکاف والقصرین است، به گونه‌ای که بنابر دلایل امنیتی این حوزه‌ها به جای ساعت هشت صبح رأس ساعت 10 گشوده شدند و به جای ساعت شش عصر ساعت دو ظهر بسته شدند.

وزارتخانه‌های کشور و دفاع تونس به‌منظور تأمین امنیت بیش از 11 هزار حوزه رأی‌گیری در سراسر این کشور حدود یکصد هزار نیروی امنیتی و نظامی را در مراکز دولتی و تأسیسات حساس مستقر کردند.

انتهای پیام/1

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان