ورود ۶ هزار هیئت مذهبی به حرم مطهر رضوی در روزهای پایانی صفر

ورود 6 هزار هیئت مذهبی به حرم مطهر رضوی در روزهای پایانی صفر

خبرگزاری تسنیم: معاون اماکن متبرکه آستان قدس گفت: ۶ هزار هیئت مذهبی در روزهای پایانی ماه صفر امسال به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمود ممتاز اظهار داشت: در روزهای پایانی دهه‌ی آخر صفر به ‌ویژه در شب و روز شهادت حضرت رضا(ع) حضور 6 هزار هیئت مذهبی را در قالب 15 هزار تشرف هیئات مذهبی در حوزه‌ اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی پیش بینی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: رواق‌های مبارکه‌ی شیخ حرعاملی، کوثر، غدیر، طوسی، دارالحجه، دارالمرحمه و هم‌چنین مقبره‌ی شیخ طبرسی برای عزاداری هیئت‌های مذهبی به حرم مطهر اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی دارای پرونده برای اخذ مجوز عزاداری در حوزه‌ی اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی می‌توانند همه روزه از ساعت 7 تا 21 با مراجعه به مقبره‌ی شیخ محمد عارف (پیر پالاندوز) مراجعه کنند.

ممتاز دوری از حرکات خرافه‌ای و وهن‌آمیز، استفاده نکردن از وسایل اضافی مانند بلندگو و طبل را از جمله محدودیت‌های هیئات مذهبی برای عزاداری در حرم مطهر رضوی اعلام کرد و گفت: معیارهای گزینش هیئت‌های نمونه در حرم مطهر رضوی رعایت نظم و انضباط، آراستگی ظاهری، استفاده از اشعار و متون معتبر و عزاداری اصیل سنتی است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای تردد هیئات مذهبی در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: مسیر بست شیخ طوسی ویژه‌ تشرف هیئت‌ها و بست شیخ حرعاملی ویژه‌ خروج هیئت‌های مذهبی در روزهای یکشنبه 30 آذر و سه شنبه 2 دی در نظر گرفته شده است.

ممتاز با اشاره به حضور گسترده‌ی هیئت‌های مذهبی در ایام شهادت حضرت رضا(ع)، متذکر شد: صحن انقلاب اسلامی ویژه‌ی آقایان بوده و سایر صحن‌های مقدس اماکن متبرکه خانوادگی بوده و رواق‌های مبارکه نیز همانند روزهای قبل امکان تردد و استقرار خواهد بود.

وی افزود: در دهه آخر صفر امسال رواق‌های مبارکه دارالحجه و دارالمرحمه از ساعت 24 تا 4 بامداد برای عزاداری در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon