مناطق گردشگری به جنوب کشور منتقل می‌شود

مناطق گردشگری به جنوب کشور منتقل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با توجه به اینکه مناطق گردشگری شمال کشور سبب شده اراضی کشاورزی مناطق خوش آب وهوا در معرض تخریب قرار بگیرد بدنبال انتقال مناطق گردشگری به مناطق جنوب کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، قباد افشار صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه حوزه گردشگری در جنوب کشور توسعه می‌یابد اظهار داشت: توسعه حوزه گردشگری در جنوب کشور ضمن اینکه عامل مهمی در توسعه مناطق است مشکلات مناطق شمالی وخوش آب وهوای کشور کاهش می‌د‌هد.

وی، با بیان اینکه بدنبال ایجاد شهرک‌ها و دهکده‌های گردشگری ساحلی در مناطق جنوب کشور هستیم افزود:  با همکاری سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور اراضی این دهکده‌های گردشگری ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه وجود مناطق گردشگری در شمال کشور و هجوم گردشگران به این مناطق تبعاتی دنبال داشته بیان کرد: این کار سبب شده ضمن فشار بر تغییر کاربری‌ها، ساخت و سازهای فراوانی بدنبال داشته باشد.

افشار افزود: درصدد هستیم تقاضاهای گردشگری را از شمال به جنوب کشور منتقل کنیم به‌گونه‌ای که اکنون متاسفانه بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی درجه 1 و 2 مناطق خوش آب وهوا در معرض تخریب و تهدید قرار دارد.

وی، با بیان اینکه بیش از 2 هزار کیلومتر سواحل بکر در جنوب کشور برای توسعه گردشگری ساحلی شناسایی شده گفت: از این سواحل که در استانهای سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان قرار دارد هیچ استفاده گردشگری نمی‌شود و این در حالی است که 7 ماه از سال امکان استفاده گردشگری در این سواحل وجود دارد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: اکنون گردشگری ساحلی در 4 تا 5 نقطه کشور متمرکز است که باید با توجه به وجود امکانات لازم گردشگری ساحلی در کشور این مهم به استانهای جنوبی کشور سوق داده می‌شود.

افشار تاکید کرد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی برای واگذاری اراضی ملی و دولتی برای توسعه گردشگری ساحلی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon