سرانه مصرف آب هر ایرانی ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است

سرانه مصرف آب هر ایرانی 200 لیتر در شبانه روز است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز تحقیقات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اگر میزان مصرف آب بخش خانگی، صنعتی، تجاری و فضای سبز را در سراسر کشور در نظر بگیریم و بر جمعیت ایران تقسیم کنیم به طور متوسط در هر شبانه روز هر ایرانی ۱۹۷ تا ۲۰۰ لیتر آب مصرف می کند.

حسین عطائی فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در تمامی بخش های مصرفی آب ما نیازمند بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف هستیم.

وی افزود: اگر میزان مصرف آب بخش خانگی، صنعتی، تجاری و فضای سبز را در سراسر کشور در نظر بگیریم و بر جمعیت ایران تقسیم کنیم به طور متوسط در هر شبانه روز هر ایرانی 197 تا 200 لیتر آب مصرف می کند.

رئیس مرکز تحقیقات و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: مصرف سرانه آب در بخش خانگی در ایران به طور متوسط 157 لیتر در روز به ازای هر نفر است در حالی که در کشورهای توسعه یافته چون آلمان کل مصرف آب شهری 170 لیتر در روز به ازای هر نفر و مصرف سرانه بخش خانگی 130 لیتر در روز به ازای هر نفر است.

عطائی فر با بیان اینکه "متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی در دنیا 135 تا 140 لیتر در روز به ازای هر نفر است"، گفت: در برخی کلانشهرهای کشور این میزان در فصل گرم سال به حدود 250 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر می رسد که این رویه مصرف نیازمند اصلاح و بازنگری است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه