برگزاری عزاداری پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در ویرجینیای آمریکا + فیلم و عکس

برگزاری عزاداری پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در ویرجینیای آمریکا + فیلم و عکس

خبرگزاری تسنیم: شب گذشته مراسم شهادت حضرت رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در مسجد مناساز ویرجینیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از ایالات متحده آمریکا، شب گذشته یکشنبه 21 دسامبر از ساعت 16:30 در آخرین روزهای ماه صفر و ماه دسامبر میلادی مراسم عزاداری و سخنرانی پیرامون شهادت حضرت رسول اکرم(ص9)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در مسجد مناساز ویرجینیا برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن و اقامه نماز مغرب و عشا آغاز شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شیخ عبدالجلیل، روحانی تربیت شده در حوزه علمیه قم برای حاضران سخنرانی کرد.

وی در این مراسم گفت: یکی صفات خدا، رحمانیت است که خداوند در آخرین آیه سوره توبه این صفت را به رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) لقب داده است.

شیخ عبدالجلیل تصریح کرد: شهید به معنای شاهد است و اعضا و جوارح انسان شاهد اعمال ما هستند و خداوند، رسول خود را نه تنها شاهد امت خود بلکه شاهد تمام امت‌ها از زمان حضرت آدم تا روز قیامت قرار داده است. به همین دلیل که است که ما بعد گفتن «اشهد ان لااله الی الله» به سرعت می‌گوییم «اشهد ان محمد رسول الله» و خداوند پیامبر را برای رحمت انس و جن و تمام مخلوقات خلق کرده است.

این روحانی در پایان گفت: رسول خدا بسیار ساده زیست بودند و حضرت علی(ع) هم گفته‌اند که پیامبر اعظم(ص) طبیب همه بوده‌اند به شکلی که ایشان به سراغ بیماران و محتاجان می‌رفتند نه اینکه آنها به سمت او بروند.

پس از سخنرانی حاضران به عزاداری و سینه‌‌زنی پرداختند که فیلم و عکس‌های این مراسم را در ذیل مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران