الاخبار: گفت‌وگوهای حزب‌الله و المستقبل تا دو روز دیگر آغاز می‌شود

الاخبار: گفت‌وگوهای حزب‌الله و المستقبل تا دو روز دیگر آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد که احتمالاً مذاکرات بین حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل تا دو روز دیگر با توافق در مورد برنامه کاری نشست‌ها آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، روزهای گذشته با توافق جدی جهت آغاز گفت‌وگوها بین جریان المستقبل و حزب‌الله لبنان به پایان رسید.

بنا بر اعلام منابع وزارتی در جریان المستقبل و برخی منابع 8 مارس، احتمالاً نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تا دو روز آینده با دو طرف گفت‌وگوها در دفتر کار خود در عین التینه تشکیل جلسه دهد. البته بری هنوز به‌علت سفر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران به لبنان موعد نهایی این دیدار را تعیین نکرده است.

بنا بر اعلام  این منابع؛ نادر الحریری مشاور سعد حریری رئیس جریان المستقبل و نهاد المشنوق وزیر کشور و سمیر الجسر نماینده پارلمان از طرف المستقبل و حسین الخلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان و حسین الحاج حسین وزیر صنایع و حسن فضل‌الله نماینده پارلمان از سوی حزب‌الله با مشارکت نبیه بری و علی حسن خلیل وزیر امور مالی در این نشست‌ها حاضر خواهند بود.

منابع 8 مارس در این زمینه اعلام کردند که هنوز مسئله تشکیل کمیته‌ها قطعی نشده و این موضوع در خلال جلسات آینده مشخص خواهد شد. همچنین برخی منابع اعلام کردند که جدول کاری گفت‌وگوها تقریباً از سوی دو طرف مشخص شده و ممکن است در نشست اول در مورد آن توافق حاصل شود.

همچنین منابع مربوط به المستقبل اعلام می‌کنند که مسئله حاضران در گفت‌وگوها از طریق مذاکراتی که اخیراً در ریاض صورت گرفته، قطعی شده است و نادر الحریری نماینده المستقبل در این گفت‌وگوها است.

همچنین نبیه بری در گفت‌وگو با پایگاه خبری النشره تأکید کرد که گفت‌وگوها بین حزب‌الله و جریان المستقبل تا قبل از آغاز سال جدید میلادی شروع خواهد شد. دیدار کنندگان با بری به النشره گفتند که رئیس پارلمان لبنان احتمال بررسی پرونده‌های بحران سوریه و سلاح مقاومت در جلسات دوجانبه بین حزب‌الله و جریان المستقبل را بعید دانست.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان