سدهای کوچک در مسیر رودخانه‌های اصلی گیلان احداث می‌شود

سدهای کوچک در مسیر رودخانه‌های اصلی گیلان احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با بیان اینکه سدهای کوچک در مسیر برخی از رودخانه‌های اصلی استان احداث می‌شود، گفت: باید برای مدیریت منابع آب کشاورزی گیلان تلاش کرده و آب‌بندان‌ها را نیز احیا کنیم.

محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه کشاورزی اولویت توسعه گیلان است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا بخشی از مراتع گیلان را به اراضی کشاورزی تبدیل کنیم.

وی خواستار توجه بیش از پیش مردم و مسئولان به حوزه کشاورزی شد و افزود: مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان باید افزایش یافته و توسعه یابد تا هزینه‌های تولید کاهش یابد.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه سدهای کوچک بر مسیر برخی از رودخانه‌های اصلی استان احداث می‌شود، گفت: باید برای مدیریت منابع آب کشاورزی گیلان تلاش کرد و آب‌بندان‌ها را نیز باید احیا کنیم و در احداث سدهای کوچک مسائل زیست محیطی باید رعایت شود.

نجفی با تأکید بر مهار آب‌های سطحی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا از هدر رفت آب در فصول زمستان و پاییز به عنوان فصل‌های بارشنزولات آسمانی برای استفاده در فصل بهار و به ویژه تابستان بهره ببریم.

وی توجه به یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و بیمه محصولات را مهم دانست و اظهار کرد: جنگل‌های گیلان  منایع و سرمایه‌های استان هستند که باید احیا شده و به درستی به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان با اشاره به توسعه دامپروری و تبدیل دامداری سنتی به صنعتی، افزود: زنبورداری نیز از ظرفیت‌های ویژه گیلان است که باید در طرح‌های کشاورزی برای توسعه آن برنامه‌ریزی کرد.

نجفی با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی گیلان، گفت: طرح‌های کشاورزی، دامداری و آبزیان نقش مهمی را در ارتقای معیشت خانواده‌های گیلانی دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon