نخستین اجلاس احزاب جهان اسلام ۱۸ دی‌ برگزار می‌شود + محورها

نخستین اجلاس احزاب جهان اسلام 18 دی‌ برگزار می‌شود + محورها

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی از برگزاری نخستین اجلاس احزاب اسلامی جهان در ۱۸ دی‌ماه خبر داده محورهای اجلاس را تشریح کرد.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس احزاب اسلامی جهان اظهار داشت: این اجلاس پنجشنبه 18 دی‌ماه سال جاری با عنوان نشست‌ جانبی کنفرانس وحدت اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: محورهایی که در نخستین اجلاس احزاب اسلامی جهان مورد بحث قرار خواهد گرفت، شامل نفی خشونت، افراطی‌گری و تکفیر در نگاه احزاب اسلامی، نقش اشتراکات سیاسی در وحدت میان احزاب و رهبران سیاسی، کارکرد احزاب اسلامی در تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی و بررسی راه‌کارهای عملی و همکار‌ی‌های بین‌المللی میان احزاب کشورهای اسلامی می‌شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: از مدعوین در اجلاس احزاب اسلامی درخواست شده است تا مقالاتی را پیرامون این موضوعات در این نشست ارائه دهند.

ترقی یادآور شد: قرار است در پایان این اجلاس، بیانیه‌ای توسط این نشست صادر شود و در جلسه اختتامیه توسط سخنگوی کنفرانس وحدت اسلامی قرائت شود.

به گزارش تسنیم، قرار است کنفرانس وحدت اسلامی در تاریخ 14 تا 19 دی در تهران برگزار شود و در حاشیه این کنفرانس، نخستین اجلاس احزاب اسلامی جهان تشکیل خواهد شد. همچنین این اجلاس با همکاری حزب مؤتلفه اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon