تردد زائران از مرز مهران به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید

تردد زائران از مرز مهران به بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر رسید

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: در سال گذشته کل ورود و خروج ها به کربلای معلی از مرز مهران ۴۶۰هزار نفر بوده است ولی امسال تعداد ترددها از این مرز از یک و نیم میلیون نفر نیز گذشت و نزدیک دو میلیون زائر رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین کلانتری صبح امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان ایلام اظهار داشت: نیروی انتظامی امروز مفتخر است که پرچمدار ایجاد نظم و امنیت در جای جای ایران اسلامی است.

وی افزود: در سال گذشته کل ورود و خروج‌ها به کربلای معلی از مرز مهران 460هزار نفر بوده است ولی امسال تعداد تردد‌ها از این مرز از یک و نیم میلیون نفر نیز گذشت و نزدیک دو میلیون زائر رسید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه امسال حجم تردد‌ها از مرز بین المللی مهران 4برابر افزایش یافته تصریح کرد: بخش اعظم نیروهای حاضر در میدان اربعین از نیروهای انتظامی بودند که با تلاش مضاعف و وصف ناپذیر خود چنان امنیتی را برای زائران برقرار کردند که کوچک‌ترین حادثه‌ای این امنیت را خدشه دار نکرد.

وی حضور می‌دانی فرماندهان ارشد نیروی انتظامی کشور در مرز مهران را نشان دهنده احساس مسئولیت رده‌های بالای ناجا عنوان کرد و گفت: تلاشی که در کنگره عظیم اربعین توسط نیروی انتظامی صورت گرفت با شور حسینی همراه بود.

کلانتری به موفقیت‌های چند ماه اخیر پلیس استان در دستگیری سارقان مسلح و اراذل و اوباش اشاره کرد و افزود: برخی جرایم نگرانی‌هایی را در بین مردم و مسئولان استان بوجود آورده که با تلاش شبانه‌روزی مجموعه انتظامی استان و به ویژه پلیس آگاهی تمامی مجرمان و قانون شکنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر و به مجازات رسیدند.

سردار علی دولتی صبح امروز در جمع نیروهای انتظامی ایلام با حضور معاون استاندار ایلام، اظهار داشت: امسال بیش از 500 هزار زائر از مرز مهران عازم عتبات عالیات شدند و بیش از 700 هزار نفر نیز از طریق این مرز وارد کشور شدند.

وی افزود: نیروی انتظامی در این همایش عظیم هر آن‌چه در توان داشت در خدمات‌دهی به زائران انجام داد.

فرمانده انتظامی ایلام تصریح کرد: این مقطع از زمان برای نیروی انتظامی استان یک فرصت بود که مسئولان ارشد ناجا با حضور میدانی خود شاهد تلاش کارکنان پلیس استان باشند.

وی گفت: در جلسه روز گذشته با حضور اعضاء قرارگاه اربعین در ناجا برگزار شد از زحمات و تلاش مجموعه انتظامی استان ایلام به صورت ویژه قدردانی به‌عمل آمد.

در این مراسم با اهدا لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های فرماندهان، مسئولان، روسای پلیس‌های تخصصی انتظامی استان ایلام تقدیر شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon