رویترز: فشار بودجه تغییری در اهداف هسته‌ای ایران نمی‌دهد

رویترز: فشار بودجه تغییری در اهداف هسته‌ای ایران نمی‌دهد

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری رویترز گزارش داد کاهش قیمت نفت موجب نمی شود ایران موضع خود را در مذاکرات هسته ای و یا در حمایت از متحدان منطقه‌ای تغییر کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز گزارش داد کاهش قیمت نفت موجب نمی شود ایران موضع  خود را در مذاکرات هسته ای و یا در حمایت از متحدان منطقه‌ای تغییر کند.

افت شدید قیمت نفت که طی 5 سال اخیر بی سابقه است موجب فشار بر بودجه کشورهای اوپک می شود. بعلاوه ایران از سوی تحریم های یک جانبه و چندجانبه کشورهای غربی تحت فشار قرار دارد.

ایران برای رسیدن به توافقی با غرب در موضوع فعالیت های هسته ای خود در حال مذاکره است، با این همه حتی در صورت رسیدن به هر توافقی تغییر معناداری در راهبرد منطقه ای ایران بعید به نظر می رسد.

یک مقام ایرانی به این خبرگزاری گفته حمایت ما از برادرمان بشار اسد هرگز تغییری نمی‌کند. علی واعظ از کارشناسان گروه بین المللی بحران نیز معتقد است کاهش قیمت نفت بعید است ایران را وادار به پذیرش یک توافق هسته ای نامتوازن کند.

ایران  در حال مذاکره با کشورهای گروه 1+5 برای رسیدن به توافقی درباره فعالیت های هسته ای صلح آمیز خود است و بارها تاکیده کرده به دلایل اعتقادی و استراتژیک به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان