۸ ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود‌

8 ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت فرارسیدن شهادت‌ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ۸ ویژه برنامه طی امروز و فردا در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن شهادت مظلومانه ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) 8 ویژه برنامه طی امروز و فردا در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در نخستین برنامه اجتماع عظیم عزاداران رضوی را داریم که این برنامه ظهر امروز در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج سعید حدادیان و حاج سیدمهدی میرداماد به نوحه‌خوانی و عزاداری می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) از ساعت 17:15 تا 21:30 امشب در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که در این مراسم حاج ابراهیم قانع قرائت زیارت امین الله را برعهده دارد و سپس ‌آیت الله محسن کازرونی به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه حاج احمد واعظی، حاج مهدی سروری و حاج ابوالفضل مشکینی به مرثیه سرایی می‌پردازند.

حسینی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام هشتم(ع) برگزاری مراسم خطبه خوانی این شب بوده که این مراسم از ساعت 18 در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم آیت الله محسن کازرونی به ایراد سخن می‌پردازد. سپس حاج علی ملائکه به نوحه خوانی می‌پردازد و به صورت همزمان شمع گردانی حفاظ برگزار می‌شود و پس از آن هم قرائت خطبه را توسط حجت‌الاسلام علی اسلامی‌فر داریم و در انتها نیز حاج محمد عطاپور به مرثیه سرایی می‌پردازد.

وی تأکید کرد: همچنین در همین شب و از ساعت 23 تا 30 دقیقه بامداد فردا ویژه برنامه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برجسته کشوری و بین المللی در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: ویژه برنامه سالروز شهادت امام رضا(ع) هم از ساعت 9 تا 14 فردا و در دو نوبت قبل و بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها آیت الله سیداحمد علم‌الهدی و حجت الاسلام ناصر رفیعی به سخنرانی می‌پردازند و پس از سخنرانی‌ها نیز حاج علی لسانی، حاج سیدحسین محمدنیا و حاج سیدمصطفی حسینی به عزاداری و مرثیه سرایی می‌پردازند و از دیگر برنامه‌های این بخش هم قرائت زیارت وارث توسط حاج امیر عارف بوده است.

حسینی گفت: ویژه برنامه شب شام غریبان امام رضا(ع) هم از ساعت 17:30 تا 21:30 دقیقه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که این برنامه با قرائت زیارت امین الله توسط حاج ابراهیم قانع آغاز می‌شود و سپس حجت الاسلام علیرضا پناهیان به ایراد سخن می‌پردازد و در انتها نیز حاج محمدرضا طاهری به قرائت دعای توسل و مرثیه سرایی می‌پردازد.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه‌‌ای به همین مناسبت ویژه خدام بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود که این برنامه همزمان با قرائت نماز جماعت مغرب و عشاء در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی از چهارراه شهدا آغاز می‌شود، خدام این بارگاه مقدس و نورانی شمع به دست به سمت بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی حرکت و در سوگ ارباب و مولای سوگ عزاداری می‌کنند. در این برنامه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج محمد عطاپور، حاج علی ملائکه، حاج امیر عارف، حاج ابوطالب خالق‌پور و حاج علی خوش‌چهره به مرثیه سرایی می‌پردازند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon