اعتبار ویژه مناسب‌سازی معابر برای معلولان به بهزیستی سقز اختصاص می‌یابد

اعتبار ویژه مناسب‌سازی معابر برای معلولان به بهزیستی سقز اختصاص می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز گفت: در بودجه سال ۹۴ اعتبارات ویژه برای مناسب سازی معابر برای معلولان به بهزیستی شهرستان سقز اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، علی‌اکبر ورمقانی ظهر امروز در جلسه با بیان این مطلب در کمیته مناسب سازی اماکن شهرستان سقز برای معلولان با بیان اینکه، خدمت به معلولان  یک وظیفه انسانی و اخلاقی است اظهار داشت: این مهم در قانون نیز به صراحت مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: در اجرای پروژه‌های شهری هم باید این قانون رعایت شود و ادارات هم در سرفصل اعتبارات تعمیر، نگهداری و بازسازی و مناسب سازی، نحوه رفت و آمد معلولان را در نظر بگیرند.

فرماندار شهرستان سقز خواستار در نظر گرفتن اعتبارات ویژه برای مناسب‌سازی فضای ادارات برای معلولان شد و در این راستا قول مساعد داد در اعتبارات سال 94 شهرستان سقز سهم بهزیستی لحاظ شود.

وی یکی از دغدغه‌های فرمانداری شهرستان سقز را رسیدگی به امورات معلولان دانست و گفت: به ادارات شهرستان توصیه می‌شود در جهت مناسب ساری ادارات برای معلولان اقدام کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان سقز هم در این جلسه گفت: مناسب سازی اماکن عمومی، اداری و مجتمع‌های تجاری از جمله مواردی است که با جدیت در شهرستان سقز در دست پیگیری است.

وی افزود: در شهرستان سقز بیش از 3 هزار و 786 نفر معلول وجود دارد که ضرورت دارد برای دسترسی این افراد به ادارات، پارک‌ها، بانک‌ها و سایر اماکن عمومی مناسب سازی معابر انجام شود.

عبدالرحمن حکیمی نصب تابلو در مسیرهای مشخص برای پارک خودروی معلولان، لزوم رعایت قوانین ساخت و ساز، استانداردسازی امکان، رعایت اصول مناسب‌سازی در پارک‌های محلات، اشتغال معلولان، توجه به حقوق و قوانین معلولان و ساخت ساختمان جامعه معلولان و ساخت بوستان معلولان در محوطه اداره بهزیستی را از دیگر مواردی برشمرد که باید در شهرستان انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جهت مناسب سازی تردد معلولان در شهرستان کارهایی انجام گرفته است، آنها را ناکافی دانست و افزود: در این راستا با وضعیت مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

در این جلسه از معلول ناشنوا شورش میرزایی که در مسابقات انتخابی تیم ملی شنای ناشنوایان ایران توانست 2 مدال نقره در 2 رشته کرال و پروانه 50 متر  را کسب کند تقدیر شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon