اسکان ۱۳۳ هزار زائر پیاده مشهدالرضا

اسکان 133 هزار زائر پیاده مشهدالرضا

خبرگزاری تسنیم: معاون اسکان و پذیرایی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی از اسکان ۱۳۳ هزار زائر پیاده مشهدالرضا خبر داد.

سید جواد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص زائران پیاده مشهدالرضا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 95 درصد مهمان‌پذیرها و 85 درصد هتل‌آپارتمان‌ها و در کل بیش از 90 درصد واحدهای اقامتی مشهد پُر است و غیر از اینها پیش‌بینی 17 هزار اسکان اضطراری و سالن‌های ورزشی و تفریحی و سرپوشیده کردیم که اگر باران و برفی آمد در شرایط اضطراری بتوانیم زائران را در آنجا اسکان دهیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته 162 هزار زائر پیاده برای زیارت امام رضا علیه‌السلام به مشهد آمدند و پیش‌بینی کردیم که امسال این تعداد 20 درصد رشد داشته باشد که تا شب گذشته 132 هزار و 683 نفر را اسکان دادیم که این تعداد در 126 مکان که مدیریت 19 مکان آن را سازمان حج  و 12 فضا را خادمان آستان قدس رضوی به عنوان کفشداران مدیریت می‌کنند و تعدادی را مردم خودکفا در دست دارند که حدود 20 هزار نفر را اسکان داده‌ند. همچنین اماکن دیگری برای اقامت هم وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: صبحانه و ناهار و شام گرم به زائران پیاده‌ توسط جمعیت خدمتگزاران داده می‌شود و مدیریت این کار توسط جمعیت خدمتگزار انجام شده است که 186 مکان را در مسیر 6 محور مواصلاتی به مشهد تعبیه کردند. همچنین در بین راه 86 فضا برای اسکان موقت داشتیم.

معاون اسکان و پذیرایی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین کاروان پیاده‌ای که وارد مشهد شدند 4500 نفر از نیشابور به مشهد آمدند و بعد از آن دسته 3500 نفری بودند. الآن حدود 30 هزار غذای گرم توسط خیرین طبخ شده است که بین این زائران توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: عدد اسکان 250 هزار زائر پیاده به مشهد را تایید نمی‌کنیم.

در عین حال مسعود مجردی، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی به خبرنگار ما از ورود 300 هزار زائر پیاده به مشهد برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا علیه‌السلام خبر داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon