دامنه بارش برف و باران شهرهای ایران را در بر می‌گیرد


دامنه بارش برف و باران شهرهای ایران را در بر می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با ورود یک سامانه بارشی، بارش برف را در نقاط کوهستانی و سردسیر و بارش باران و وزش باد در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با ورود یک سامانه بارشی دیگر از امروز شاهد بارش برف در نقاط کوهستانی و سردسیر و بارش باران و وزش باد در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و در اواخر وقت در برخی از نقاط شمال شرق کشور خواهیم بود.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی اعلام کرده که از روز چهارشنبه این هفته نیز بارش پراکنده در شرق خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود.

همچنین از اواخر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، تهران، سمنان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه طی این دو روز خلیج فارس هم مواج و طوفانی خواهد بود.

به‌پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی روز جاری در برخی از نقاط شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت و پس از خروج این سامانه از شرق کشور وزش باد جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان باعث افزایش نسبی دما در سواحل شمالی خواهد شد.

با تداوم بارش‌ها در برخی از نقاط کشور، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 8 درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود 55 درصد، دید افقی 2هزار متر و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 2 تا 8 درجه پیش‌بینی شده است.

احد وظیفه گفت: کمینه و بیشینه هوای تهران را فردا (سه‌شنبه) به صفر تا 8 درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری به‌تدریج با افزایش ابر و اوایل شب با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

به‌گفته این مقام مسئول، طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز چهارشنبه بین منفی یک تا 7 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان پایتخت در این روز کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon