دمشق انتخاب رئیس جمهور جدید تونس را تبریک گفت

دمشق انتخاب رئیس جمهور جدید تونس را تبریک گفت

خبرگزاری تسنیم: یک منبع در وزارت خارجه سوریه انتخاب رئیس جمهور جدید تونس را به ملت و دولت این کشور تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع در وزارت خارجه سوریه امروز سه شنبه (2 دی) در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) انتخاب الباجی قائد السبسی رئیس جمهور جدید تونس را به دولت و ملت و رئیس‌جمهور جدید این کشور تبریک گفت.

وی ضمن تبریک صمیمانه به رئیس‌جمهور، دولت و مردم تونس برای برگزاری موفقیت آمیز این انتخابات گفت: سوریه که از مارس 2011 میلادی، با جنگی خونین مواجه است که در خلال آن بیش از دویست هزار نفر کشته شدند، امیدوار است که این انتخابات گام مهمی در جهت تحکیم ثبات و تحقق رفاه برای مردم تونس باشد و این کشور بتواند نقش تأثیرگذار خود را در خدمت مسائل ملی و عربی باز بیابد.

دومین دور انتخابات ریاست جمهوری تونس یکشنبه گذشته برگزار شد و بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی هیئت عالی مستقل انتخابات الباجی قائد السبسی 87 ساله که رهبری حزب سکولار نداء تونس را نیز به عهده دارد، با به دست آوردن اکثریت آرا اولین رئیس جمهور تونس بعد از انقلاب مردمی این کشور در سال 2011 میلادی شد.

السبسی در سخنرانی‌های انتخاباتیاش گفته بود که تلاش می کنیم بدون مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر به ویژه سوریه و مصر، مناسبات دیپلماتیک با این کشورها را از سر بگیریم.

وی افزود: مصمم هستیم که با خودداری از مداخله در امور دیگر کشورها، حاکمیت تونس را حفظ کنیم.

«الطیب البکوش» دبیرکل حزب نداء تونس نیز پیش از این اعلام کرده بود که این حزب تلاش خواهد روابط تونس با سوریه از سرگرفته شود؛ چرا که منافع ملت تونس بویژه گردشگران تونسی در سوریه حفظ روابط دوجانبه بین این دو کشور را اقتضا می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان