نبیل رجب: نقش انگلیس در مسئله فلسطین و بحرین یکسان است

نبیل رجب: نقش انگلیس در مسئله فلسطین و بحرین یکسان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرده است، نقش انگلیس در بحرین هم اکنون دقیقاً همان نقشی است که این کشور در مسئله فلسطین بازی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری منامه پست، "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین با انتشار مطالبی بر روی صفحه شخصی خود در تؤیتر گفته است، از لحظات ضربه زدن به ساکنان بومی کشور  به وسیله تبعید و آوردن افراد خارجی برای جایگیزین کردن آنان، شباهت فراوانی میان فلسطین و بحرین وجود دارد.

وی تاکید کرده است، نقش انگلیس در بحرین هم اکنون دقیقاً همان نقشی است که این کشور در مسئله فلسطین بازی کرد، انگلیس به صورت محرمانه در مسئله تغیر ترکیب جمعیتی و عملیات گسترده جایگزین کردن خارجی‌ها با ساکنان بومی، از دولت بحرین حمایت می‌کند.

نبیل رجب اظهار کرده است که یک توافق ضمنی میان انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برای سرکوب ملت بحرین وجود دارد، زیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس دموکراسی را نمی‌پسندند و انگلیس خواهان قد علم کردن یک قدرت مردمی در بحرین نیست.

وی در پایان تاکید کرده است، پایگاه انگلیسی که در بحرین بنا شده است نشان دهنده ابراز ارادت رژیم حاکم به انگلیس به دلیل مواضع هم سو با سیاست‌های آل‌خلیفه است، ای دلیل واضحی بر پشتیبانی انگلیس از دیکتاتوری دولت بحرین است.

وی پیش از این نیز با انتقاد شدید از مواضع دولت انگلیس در حمایت از رژیم حاکم بحرین و نادیده گرفتن مبارزات مردم برای به دست آوردن دموکراسی گفته بود: انگلیس بدترین کشورهای دنیاست که منافع اقتصادی و نظامی و فروش اسلحه خود را به حقوق حقه ملت بحرین ترجیح می دهد؛ دولت انگلیس به دموکراسی و احترام به حقوق بشر در بعضی کشورها به شدت توجه نشان می دهد اما به راحتی چشم به روی نبود عدالت و نقض حقوق بشر در بحرین فرو می بندد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان