شاخصه «حقوق بشر آمریکایی» حمایت از تروریسم است

شاخصه «حقوق بشر آمریکایی» حمایت از تروریسم است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: آمریکا مدافع حقوق بشر ساختگی است که آن را به ابزار تجاوز به کشورها و لشکرکشی به نقاط مختلف دنیا کرده در حالیکه آمریکایی‌ها امروز بزرگترین حامیان تروریسم در جهان هستند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه حقوق بشر اسلامی جامع‌ترین معیار و شاخصه در دفاع از انسان‌ها است، اظهار داشت: غرب با حیله و فریب ملت‌ها به دنبال کمرنگ ساختن مبانی و قوانین اسلامی از طریق رسانه‌های امپریالیستی است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر اسلامی مفصل‌ترین مبانی برای زندگی مسالمت‌آمیز بشر است، افزود: اسلام دین صلح، برادری، برابری، محبت و احترام به حقوق انسان‌ها است و حقوق بشر اسلامی تنها برای جهان اسلام پدید نیامده است بلکه برای دنیای گرفتار در آشوب و جنگ‌های خانمان‌سوز تاریخ تنظیم شده و ماندگارترین حقوق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تبیین حقوق بشر اسلامی در جهان امروز، گفت: بسیاری از پدیدآورندگان حقوق در جهان از حقوق بشر اسلامی اطلاعات کاملی ندارند و اگر حقوق بشر اسلامی به دنیا عرضه شود مورد پذیرش عموم است.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی حتی مانع چاپ و انتشار کتاب‌های حقوق بشر اسلامی بود، تصریح کرد: در سال 48 کتاب اسلام و حقوق بشر را تألیف کردم ولی دستگاه امنیتی وقت مانع نشر کتابم شد.

وی، جمهوری اسلامی ایران را یک فرصت الهی برای تبیین حقوق بشر اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا مدافع حقوق بشر ساختگی است که آن را به ابزار تجاوز به کشورها و لشکرکشی به نقاط مختلف دنیا کرده در حالیکه آمریکایی‌ها امروز بزرگترین حامیان تروریسم در جهان هستند و شاخصه «حقوق بشر آمریکایی» حمایت از تروریسم است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه بنیان جامعه آمریکا بر اساس نظام پوسیده طبقاتی و نژادپرستی استوار است، اظهار داشت: حقوق بشر زیر چکمه‌‌های نظام مستکبر و مستبد آمریکا رمق‌های پایانی خود را طی می‌کند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه غرب برای در جهالت نگه داشتن مردم از آموزه‌های الهی و ضامن سعادت بشریت تلاش می کند، افزود: اسلام برای تعمیم فرهنگ و دانش و ایجاد نظام اقتصادی نجات‌بخش و صلح جهانی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به کارنامه حقوق بشر در غرب و آمریکا، گفت: توحش، نژادپرستی، جنگ‌طلبی، حمایت از تروریسم، چپاول ثروت ملت‌ها ثمره و میوه حقوق بشر غربی و آمریکایی بوده که جهانیان از آن نفرت دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اصل دموکراسی متعلق به اسلام است، تصریح کرد: تعریف غرب از دموکراسی مردود است زیرا در دموکراسی اسلامی مردم در تمامی امور نقش داشته و تعیین کننده‌اند ولی دموکراسی غربی محدود و برپایه حقوق ساختگی تعریف شده برای احزاب و گروه‌های خاص است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon