جشنواره بین‌المللی «فیلم وارش» ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی «فیلم وارش» 29 دی ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر هشتمین جشنواره بین المللی فیلم وارش از تغییر زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم وارش در زمستان امسال خبر داد و گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش در ۲۹ دی ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری هشتمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با اشاره به اینکه جشنواره وارش یکی از پرمخاطب ترین جشنواره بین المللی موثر کشور است، اظهارداشت: هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش امسال در بابل برگزار می شود.

وی افزود: با آسیب شناسی های صورت گرفته دوره های قبل، جشنواره هشتم وارش با سطح کیفیت بالایی نسبت به دوره های گذشته برگزار می شود.

دبیر هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش با اشاره به اینکه رئیس انجمن منتقدیان سینمای ایران در این جشنواره حضور دارد، تصریح کرد: فراخوان جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی با هدف برگزاری برون مرزی کشورهای حاشیه دریای خزر مدنظر بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه کشف استعدادهای تازه و نو در عرصه فیلم کوتاه از اساسی ترین هدف برگزاری جشنواره هشتم وارش بوده است، افزود: ترغیب فیلمسازان آیینی و اقوام ایران و کشورهای حوزه میراث مشترک هدف بعدی برگزاری این جشنواره است.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات فرهنگی و تاریخی با موضوع پیشینه عام در این جشنواره مدنظر قرار گرفته است، گفت: ارتباط دو سویه میان فیلمسازان ایران و پدیدآورندگان آثار هنری کشورهای حاشیه دریای خزر در جشنواره هشتم بین المللی فیلم وارش مدنظر بوده است.

ابراهیمی با اعلام اینکه فیلم های جشنواره از 100 ثانیه تا 40 دقیقه است، افزود: بخش های اصلی و جنبی فیلم های جشنواره با موضوع فرهنگ عامه، فیلم‌های مستند، داستانی، تجربی، پویانمایی، نمایش فیلم های فیلمسازان کردستان به عنوان استان میهمان مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره از پیشکسوت فیلمسازی حوزه فرهنگ عامه تجلیل می‌شود، گفت: از چهره شاخص مازندرانی به پاس تلاش در عرصه سینما تجلیل می‌شود.

دبیر جشنواره وارش از برگزاری نمایشگاه عکس، هنرهای تجسمی و معرفی توانمندی های فرهنگی استان در حاشیه جشنواره خبر داد و افزود: کارگاه های آموزشی با موضوعات تخصصی و پژوهشی در حوزه فیلم و سینما و فرهنگ عامه نیز در حواشی جشنواره برگزار می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه میراث مشترک اقوام کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان بخش ویژه جشنواره هشتم وارش است، گفت: در مسائل فرهنگی، تاریخی، مذهبی و جغرافیایی در این بخش مورد توجه قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه فیلم های جشنواره از کشورهای آلمان، صربستان و کشورهای غربی نیز به جشنواره رسیده است، افزود: رویکرد اصلی فیلم وارش توجه به فیلم ها و آثار منطقه‌ای است.

دبیر جشنواره وارش از تغییر زمان برگزاری جشنواره هشتم از 15 تا 18 دی‌ماه به زمان دیگری خبر داد و گفت: تغییر این زمان به دلیل تعدد ارسال آثار و بررسی آثار برتر بوده که مقرر شد این جشنواره 29 دی ماه تا دوم بهمن ماه امسال در مجتمع سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همزمانی برگزاری جشنواره با هفته وحدت سبب شد تا فیلم هایی با رویکرد تعالیم نبی مکرم اسلام در این حوزه پذیرفته شود، افزود: معرفی فرهنگ، هنر، تاریخ، دفاع مقدس، شعار سال، موضوعات اجتماعی، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، نماز و نیایش نیز سومین بخش قابل برگزاری تحت عنوان مازندران شناسی است.

ابراهیمی با بیان اینکه هیئت انتخاب و داوری در حال بازبینی آثار رسیده هستند و امیدواریم تا پایان هفته این اقدام پایان یابد، گفت: نظر شورای سیاستگذاری جشنواره بر این است که 90 اثر به عنوان آثار برگزیده در حوزه های مختلف تجلیل شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon