لزوم افزایش تعرفه واردات چادر مشکی برای حمایت از تولید داخل

لزوم افزایش تعرفه واردات چادر مشکی برای حمایت از تولید داخل

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی با انتقاد از تعرفه اندک واردات چادر مشکی به کشور گفت: دولت هیچ تدبیری برای تقویت واحدهای تولیدی نساجی انجام نمی دهد.

محمد مروج حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با توجه به فراخوان وزارت صنعت برای جذب سرمایه گذاری جدید برای احداث واحدهای تولید چادر مشکلی آیا بستر سازی لازم برای اجرایی شدن این تصمیم به وجود آمده است یا خیر؟ اظهارداشت: در حال حاضر هیچ بستر سازی برای جذب سرمایه گذاری جدید در حوزه تولید چادر مشکی صورت نگرفته است به همین واسطه سیاست مذکور در آینده نتایج مناسبی را به دنبال نخواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه هنوز واحدهای تولیدی نساجی با مشکلاتی متعددی روبه رو و هیچ تصمیمی برای حل آنها از سوی مسولین اتخاذ نمی شود، افزود: هم اکنون فقط دو واحد تولیدی در کشور اقدام به تولید پارچه چادر مشکی می‌کنند که تولیدات آنها به هیچ عنوان جوابگویی نیاز داخلی کشور نیست. به عنوان نمونه یکی از این واحدها در سال حدود 1 تا 2 میلیون متر پارچه مشکی تولید می کند که حجم زیادی از آن صرف تولید روسری می شود تا چادر مشکی .

 رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی اضافه کرد: در حال حاضر نیاز داخل کشور حدود 70 میلیون متر پارچه مشکی است اما عدم حمایت از تولیدکننده داخلی باعث شده تا بخش زیادی از نیاز داخل از مسیر واردات تأمین شود.

مروج حسینی با انتقاد از تعرفه اندک واردات چادر مشکی به کشور گفت: تعرفه واردات چادر مشکی 10 درصد است در حالی که تعرفه واردات سایر پارچه ها حدود 30 تا 40 درصد است همین امر باعث می شود تا واردکننده سایر پارچه ها را به نام چادر مشکی به کشور وارد کرده و آسیب های زیادی را به تولید کننده داخلی وارد کند.

وی در ادامه صحبت های خود دیگر مشکل اساسی واحدهای نساجی کشور را تأمین مواد اولیه دانست و تصریح کرد: پتروشیمی ها با توجه به اینکه خوراک خود را با ارز مبادله ای دریافت می کنند اما محصولات خود را با ارز آزاد به واحدهای متقاضی می فروشند که همین امر مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان حوزه نساجی به وجود آورده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی افزود: برای حل این مشکل مکاتبات زیادی را انجام و حتی در جلسه اخیر خود با وزیر صنعت اعتراضات خود را در گرانی مواد اولیه اعلام نموده ایم اما وزیر هنوز قانع نشده است به همین واسطه درصددیم از طریق مجلس شورای اسلامی اقداماتی را برای حل مشکل تأمین مواد اولیه خود انجام دهیم .

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه