پرچم گنبد و پوش ضریح امام رضا(ع) تعویض می‌شود

پرچم گنبد و پوش ضریح امام رضا(ع) تعویض می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: پرچم گنبد و پوش ضریح امام رضا(ع) تعویض می‌شود.

محمود ممتاز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: پرچم گنبد و پوش ضریح مطهر امام رضا(ع)پس از دو ماه سیاه پوشی به مناسبت ایام سوگواری ائمه اطهار(ع) در دو ماه محرم و صفر تعویض می‌شوند.

وی افزود: پرچم گنبد، پوش ضریح و کلیه صحن‌ها و رواق‌های اماکن متبرکه در روز 30 ذی الحجه سیاه پوش شدند و پس از پایان عزاداری‌های دو ماه محرم و صفر در روز جمعه پنجم دی ماه که مصادف با سوم ربیع الاول بوده و همزمان با طلوع آفتاب جمع آوری می‌شوند و پرچم و پوش مشکی گنبد و ضریح مطهر با رنگ سبز تعویض می‌شوند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در طول سال به مناسبت ایام سوگواری و اعیاد این مراسم را داریم که سه نوبت آن به صورت رسمی بوده که یکی از این زمانها روز سوم ربیع الاول بوده است که جمعی از خدام سادات آستان قدس رضوی طی مراسمی تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح مطهر امام رضا(ع) را انجام می‌دهند.

ممتاز تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده حدود 3.5 میلیون نفر در روزهای پایانی ماه صفر توفیق حضور در مشهد الرضا(ع) را داشتند و در 3 روز پایانی این ماه که مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) بود تعداد 5 میلیون تشرف را به حرم مطهر رضوی داشتیم.

وی تأکید کرد: در این ایام حدود 6 هزار هیئت ثبت شده داشتیم که توفیق 18 هزار تشرف نصیب این هیئات مذهبی شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی بیان کرد: نظم، امنیت و آرامش مهم‌ترین محور این روزهای بارگاه منور رضوی بود و الحمدلله حتی یک مورد مصدومی هم نداشتیم و خدمات رسانی‌های ارائه شده هم در مجموعه‌های دارالشفاء و مهمانسرای حضرت رضا(ع) و دفاتر امانات، گمشدگان و پیداشدگان، نظافت و بهداشت، کفشداری‌ها بود.

ممتاز گفت: از برنامه‌های پیش روی آستان قدس رضوی هم می‌توان به برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسگری(ع) در 8 ربیع الاول، جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در روز 9 ربیع الاول و ویژه برنامه‌های هفته وحدت از 12 تا 17 ربیع الاول که مصادف با سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بوده اشاره کرد.

وی افزود: همچنین به مناسبت هفته وحدت آستان قدس رضوی برنامه‌های مشارکتی‌ را با حضور مجموعه‌هایی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی(ره)،  سازمان بهزیستی و غیره برگزار می‌کند که خبرهای تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام می‌گردد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: به سهم خود از انعکاس صوتی، تصویری و مکتوب اصحاب رسانه در این ایام تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم و به واقع باید بگویم که رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری عملکردی بسیار عالی و مطلوب را در مورد پوشش اخبار مرتبط با این ایام داشتند و امیدوارم که خدمات ارائه شده مورد رضایت ایزد منان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ملت شریف ایران و سایر امت‌های مسلمان واقع شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon