دولت آمریکا فروش ۱۵ میلیارد دلار سلاح به عراق را تصویب کرد

دولت آمریکا فروش 15 میلیارد دلار سلاح به عراق را تصویب کرد

خبرگزاری تسنیم: در بحبوحه نبردهای نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش دولت آمریکا با فروش ۱۵ میلیارد تسلیحات به دولت این کشور موافقت کرد، برنامه‌ای که هنوز مرود تصویب کنگره قرار نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال، دولت آمریکا فروش تقریبا 15 میلیارد دلار تسلیحات به عراق را تصویب کرد، رقمی که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

این تسلیحات شامل قرارداد سه میلیارد دلاری فروش تانک‌های آبرامز و نیز خودروهای زرهی هاموی است که برای پیشبردشان مصوبه کنگره ضروری است.

ارزش قراردادهای سال گذشته نظامی صنایع تسلیحاتی آمریکا و عراق در سال گذشته بالغ بر 5 میلیارد دلار بود و طی پنج سال پیش نیز 7/5 میلیارد دلار صادرات تسلیحاتی از آمریکا به عراق انجام گرفته است.

کنگره هنوز در حدود نیمی از این قراردادها را که مورد تأیید پنتاگون و وزارت خارجه قرار گرفته‌اند را تصویب نکرده است. برخی از نمایندگان تصویب این قراردادها را منوط به تضمین‌هایی کرده‌اند مبنی بر اینکه این تسلیحات به دست نیروهای دشمن نخواهد افتاد یا اینکه کاهش قیمت نفت منجر به این نخواهد شد که دولت عراق توانایی تأمین مالی برخی از این خرید‌ها را نداشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان