جلسه امروز هیئت دولت به ریاست جهانگیری تشکیل شد

جلسه امروز هیئت دولت به ریاست جهانگیری تشکیل شد

خبرگزاری تسنیم: هیئت دولت امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت دولت امروز چهارشنبه، 3 دی ماه ه ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌‌جمهور تشکیل جلسه داد و مهم‌ترین رویدادهای کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

با تصویب دولت، برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان و اقدامات پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه مبلغ 42 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار به استان اصفهان، مبلغ 152 میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار به استان کرمان و مبلغ 82 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به استان هرمزگان اختصاص یافت.

هیئت دولت مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان جایگزین 96 تخت‌خوابی شهرستان لامرد در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داد.

با تصویب هیئت وزیران، سرمایه دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بین‌المللی تأمین مالی تجاری (ITFC) وابسته به بانک توسعه اسلامی از یک میلیون و920 هزار دلار به 101 میلیون و 920 هزار دلار افزایش یافت. این افزایش سرمایه با توجه به سهام اندک کشورمان نسبت به کشورهای هم‌گروه آسیایی در ترکیب دسته‌بندی هیئت مدیره شرکت یاد شده و نیز لزوم داشتن سهام و سرمایه مناسب به منظور اثرگذاری در تصمیمات مجمع عمومی این شرکت بین‌المللی و با هدف ایجاد فرصت عضویت سریع‌تر کشورمان در اعضای هیئت مدیره آن و استفاده مناسب‌تر از تسهلات (ITFC) به نفع صنایع تولیدی صورت گرفت.

دولت مصوب کرد که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به پرداخت 2 درصد وصولی بهای خدمات، سوختگیری به شرکت فرودگاه‌های کشور اقدام نماید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon