وحدت و انسجام بین همه اقوام کشور حاکم است

وحدت و انسجام بین همه اقوام کشور حاکم است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: با وجود تعدد قومی در ایران، انسجام کشور حفظ شده و همه اقوام در کنار یکدیگر با انسجام و وحدت زندگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی اردبیل در برج میلاد تهران اظهار داشت: در کشور ما قومیت‌های مختلف با تعدد و تکثر قومی زندگی می‌کنند که با وجود این تعدد قومی انسجام کشور حفظ شده و همه اقوام در کنار یکدیگر با انسجام و وحدت زندگی می‌کند که این امر مدیون حکومت صفوی بوده که مهد آن اردبیل است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف استان اردبیل تاکید کرد: باید تمامی توانمندی‌های استان اردبیل از استعدادهای طبیعی گرفته تا استعدادهایی که مفاخر این خطه با شایستگی و تلاش‌های خود کسب کرده‌اند به همگان شناسانده و معرفی شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اردبیل در تهران افزود: این همایش فرصتی است تا زمینه آشنایی افراد که با تاریخ اردبیل آشنایی ندارند فراهم شود تا با شاخصه‌ها و تاریخ این خطه آشنا شده و زمینه انس با این تاریخ فاخر در افراد فراهم آید.

عاملی تصریح کرد: امیدواریم با کمک اصحاب رسانه و به ویژه رسانه ملی مفاخر و شاهکارهای استان اردبیل در جریان برگزاری هفته فرهنگی اردبیل در تهران شناسانده شده و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و قابلیت‌های این منطقه آن گونه که که در شان این استان است برای مردم ایرانیان و جهانیان شناسانده شود.

وی تمایز موجود در بین استان‌ها و ملت‌های مختلف با آداب و رسوم شایسته را احساسات و عواطف عالی توصیف کرد و گفت: فخر و شرفی که در بین انسان‌ها مطرح بوده و مشخص است ناشی از همین روحیه حماسی و احساسات و عواطف فاخر است که استان اردبیل نیز در این زمینه دارای آداب و رسوم و تاریخ قابل ارائه و انسان‌های دارای احساس و عواطف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هر جامعه‌ای برای پرورش احساسات و عواطف فاخر تلاش کرده باشد جامعه‌ای متعالی و در خور تحسین است ، اظهار کرد: این احساسات و عواطف در جامعه ما در فرهنگ، مدنیت و دین ما پرورش یافته به طوری که کار اندیشه‌های فاخر و متعالی اسلامی پرورش چنین عواطفی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از این احساسات و عواطف، انسان‌هایی پرورش یابند که در آینده بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های مناسب زمینه‌ساز تحولات و حرکت‌های تاثیرگذار و مهم برای کشور بوده و مسیر توسعه و تعالی کشور را هموار کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon