تاخیرهای مکرر قطار پرند – تهران و اعتراضات بی پاسخ مسافران

تاخیرهای مکرر قطار پرند – تهران و اعتراضات بی پاسخ مسافران

خبرگزاری تسنیم:درحالی وزیر راه از راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای سریع‌السیر به‌عنوان یکی از برنامه‌های راه‌آهن نام برده که تاخیرات دو ماه اخیر قطار پرند-تهران اعتراض مسافران شهرهای پرند، رباط‌کریم، نسیم‌شهر، اسلامشهر و چهاردانگه را به‌دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آذرماه سال گذشته بلیت قطار حومه‌ای تهران-پرند از 66 تا 87 درصد گران شد. به این ترتیب که بلیت قطار ساعت 5:20 دقیقه صبح پرند-تهران با رشد 66 درصدی از 300 تومان به 500 تومان و بلیت ساعت 6:20 دقیقه همین مسیر با رشد 87 درصدی از 800 تومان به 1500 تومان افزایش یافت.بلیت قطار پرند-تهران در حالی گران شد که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این رابطه انجام نشده بود، مسئله‌ای که اعتراض مردم را به‌دنبال داشت.

در آن زمان یکی از مسئولان روابط عمومی شرکت حمل‌ونقلی ریلی رجاء با بیان این که اطلاع‌رسانی هرگونه افزایش قیمت بلیت قطار توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان حاکمیت انجام می شود گفته بود: رجاء نمی‌تواند بدون مجوز قیمت بلیت قطار را افزایش دهد.

این در حالی است که در دو ماه اخیر تاخیرات مداوم قطار تهران-پرند مسافران شهرهای پرند، رباط‌کریم، نسیم‌شهر، اسلامشهر و چهاردانگه را کلافه کرده و نسبت به این روند اعتراضاتی را داشته‌اند.

یکی از مسافران قطار پرند-تهران در این‌باره به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: صبح‌ها دو قطار از پرند به مقصد راه آهن حرکت می‌کند و مسافران را از ایستگاه‌های پرند، رباط کریم، نسیم شهر، اسلامشهر و چهاردانگه به تهران می‌رسانند.

وی افزود: طبق مصوبه اخیر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار اول باید ساعت 5:10 صبح از پرند حرکت کند و ساعت 6:10 وارد ایستگاه راه‌آهن تهران شود. همچنین قطار دیگری نیز طبق همین مصوبه ساعت 6:00 از پرند حرکت می‌کند و ساعت 7:00 وارد ایستگاه راه آهن می‌شود.

این مسافر اهل پرند با بیان اینکه هر کدام از این قطارها 500 مسافر را جابجا می‌کنند، به تأخیرهای مداوم این قطارها اشاره کرد که گاها مسافران را با تأخیر چهل دقیقه‌ای به  راه‌آهن تهران می‌رسانند:‌« طی ماه‌های اخیر همزمان با سرد شدن هوا، قطارهای پرند به‌ویژه قطار ساعت 6:10 صبح با تاخیر بیست دقیقه ای وارد ایستگاه می‌شوند که مسافران به دلیل عدم وجود سالنی مسقف مجبورند سرما را تحمل کنند و گاها چوب، جعبه یا کاغذی را آتش می‌زنند تا  خود را گرم کنند، در نهایت این قطار با تاخیر چهل دقیقه ای مسافران را به مقصد راه آهن می‌رساند.»

وی با بیان این‌که گاها دیده شده برخی مسافران برای گرم کردن همراه خود هیزم می‌آورند،‌ افزود: اعتراض مسافران به رئیس و ماموران قطار گاهی منجر به توقف طولانی قطارها در ایستگاه‌ها می‌شود.

وی با یادآوری این‌که ماموران قطار در پاسخ به اعتراض مسافران نسبت به تاخیرهای مداوم قطار آنها را به شرکت راه آهن در این زمینه ارجاع می‌دهند، گفت: البته مراجعه مسافران به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکنون نتیجه‌ای بر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه اکثریت قریب به اتفاق مسافران این قطارها، کارگر یا کارمند هستند، تصریح کرد: من خودم طی دو هفته اخیر علی رغم سردی هوا، چهار بار با تاخیر قطار مواجه شدم و هربار قطاری که قرار بود طبق مصوبه ساعت 7:00 وارد ایستگاه راه آهن تهران شود، 7:40 دقیقه وارد ایستگاه شد و من نتوانستم به موقع سر کار خود حاضر شوم.

این شاهد عینی به تأخیر روز چهارشنبه (3 دیماه) قطار پرند تهران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از تأخیرهای مکرر به تنگ آمده بودیم و دیدیم که اعتراضات ما بی پاسخ مانده است، تصمیم گرفتیم روز چهارشنبه کرایه را پرداخت نکنیم تا شاید مسئولان مربوطه فکری به حال مردم کنند.

وی با اشاره به حجم زیاد مسافران این مسیر، از مسئولان خواست فکری به حال مردم کنند تا دیگر بار شاهد تاخیرهای مکرر این قطارها نباشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه