هاشمی: صنایع فرآوری در کنار معادن زغال‌سنگ طبس ایجاد شود

هاشمی: صنایع فرآوری در کنار معادن زغال‌سنگ طبس ایجاد شود

خبرگزاری تسنیم: معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: کمک به ایجاد صنایع فرآوری در کنار معادن زغال‌سنگ طبس می‌تواند آینده‌ای روشن برای این شهرستان رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید جلال هاشمی عصر امروز در جلسه  شورای اداری طبس که با حضور  وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور در راستای استیفای حقوق ملت ایران که سبب سرافرازی ملت شده در صحنه داخلی کشور با برنامه‌های منسجم و منظم آرامش را به کشور برگردانده است.

وی از حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر به خراسان جنوبی و وزیر راه در طبس تقدیر کرد و افزود: طبس به عنوان کریدور 6 استان کشور با مردمان مهمان‌نواز و نجیب دروازه خراسان بزرگ محسوب می‌شود و دارای زیرساخت‌های بسیار خوب از جمله معادن راه‌آهن و فرودگاه است که مردم آن را مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند.

فرماندار طبس تصریح کرد: اصلی‌ترین درخواست‌های مردم طبس به طور مکتوب به نماینده ویژه رئیس جمهور تحویل می‌شود.

هاشمی در مورد سرفصل‌های خواسته‌های مردم گفت: این خواسته‌ها عبارتند از مرمت و بهبود محورهای مواصلاتی این شهرستان، ارتقای فرودگاه طبس، اجرای طرح فاضلاب شهری، ایجاد مراکز آموزش عالی و تأمین آب شرب از استان‌های همجوار است.

وی افزود: از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان طبس گازرسانی به دیهوک عشق‌آباد و روستاهای طبس، توجه به حوزه بهداشت و درمان منطقه که بیشتر این مطالب بارها توسط نماینده مردم طبس از طریق وزرای هیأت دولت پیگیری شده است.

معاون ویژه استاندار و فرماندار طبس تصریح کرد: لقب میقات‌الرضا (ع) برای طبس در راستای تردد و وجود یک میلیون و 300 هزار مهمان در ایام تعطیلات نوروزی است که این مهم سرمایه‌گذاری بخش صنعت توریست را ضرورت می‌بخشد.

هاشمی طبس را عسلویه خراسان خواند و افزود: کمک به ایجاد صنایع فرآوری در جوار معادن زغال‌سنگ می‌تواند آینده‌ای روش برای این شهرستان رقم بزند.

وی سلام نماینده مردم طبس به وزیر راه را ابلاغ کرد و گفت: عبدالله‌زاده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی باید در این سفر در کنار رئیس جمهور قرار می‌گرفت و از حضور در این جلسه معذور بود.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه به خدمات وزیر راه و شهرسازی در ایام زلزله سال 57 طبس برای این شهرستان اشاره و اظهار داشت: مسئولان نظام همواره باید قدر مسئولیتی که به آنها اعطاء شده بدانند و به نحو شایسته برای مردم خدمت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهاجریان مقدم طبس را مهد مردان بزرگی همچون آیت‌الله واعظ طبسی خواند و گفت: لزوم وجود موزه‌های مردم‌شناسی و مرگ بر آمریکا برای شناساندن فرهنگ این شهرستان بسیار ضرروی است که دولت باید توجه ویژه به آن داشته باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon