نیاز اورژانس به «۱۰هزار نیرو و ۳هزار آمبولانس» و اعتبار برای درمان زوج‌های نابارور

نیاز اورژانس به «10هزار نیرو و 3هزار آمبولانس» و اعتبار برای درمان زوج‌های نابارور

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به نیاز اورژانس بین جاده ای کشور به ۱۰ هزار نیرو و سه هزار آمبولانس نسبت به تخصیص اعتباری از محل اعتبارات جمعیتی به منظور کمک به درمان و ارائه خدمات بیمه‌ای به زوج‌های نابارور در سال ۹۴ ابراز امیدواری کرد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی با حضور در بیمارستان 200 تختخوابی در حال احداث بیرجند، روند پیشرفت فیزیکی ساختمان را از نزدیک مشاهده کرد و با بیان اینکه راه اندازی این بیمارستان یکی از ضرورت‌های استان خراسان جنوبی است، از تخصیص کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز بیمارستان در نیمه اول سال 94 خبر داد.

وزیر بهداشت پس از بازدید از این پروژه در پاسخ به سوالی درباره روند اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: گام سوم طرح تحول سلامت در کشور به خوبی در حال اجراست و اجرای موفق این مرحله از طرح، نیاز به نظارت بیشتری دارد.

هاشمی همچنین در خصوص هزینه‌های درمان ناباروری اظهار داشت: به منظور کمک به درمان و ارائه خدمات بیمه ای به زوج‌های نابارور، قول‌هایی داده شده است و امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده، اعتباری از محل اعتبارات جمعیتی برای این منظور در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای برای ارایه خدمات بهتر به مصدومان 10 هزار نفر نیرو و 3 هزار دستگاه آمبولانس نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در عین حال در سواحل نیز، آمبولانس دریایی نیاز داریم.

بازدید وزیر بهداشت از پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی که در جریان یازدهمین سفر استانی هیات دولت به استان خراسان جنوبی سفر کرده است در بدو ورود به بیرجند مورد استقبال رئیس، معاونان، مدیران و تنی چند از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت.

سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان جنوبی، با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز شد.

هاشمی پس از ورود به استان خراسان جنوبی از پروژه‌های در حال ساخت دانشکده پرستاری و مامائی، بیمارستان 200 تختخوابی، ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه، آمفی تئاتر دانشگاه و خوابگاه دخترانه 280 تختخوابی بازدید کرد.

افتتاح بیمارستان 100 تختخوابی طبس

همچنین در این راستا همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس جمهور بهره برداری از بیمارستان یکصد تختخوابی طبس آغاز شد.

بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس در زمینی به مساحت 87000 مترمربع و زیربنای 10600 مترمربع در 6 طبقه با هزینه ای نزدیک به 32 میلیارد تومان احداث شده است و علاوه بر بخش‌های زنان و زایمان، اطفال، داخلی و جراحی دارای بخش‌های مراقبت‌ ویژه CCU، ICU و NICU است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon