روزانه ۸۹ نوزاد در استان گیلان متولد می‌شود

روزانه 89 نوزاد در استان گیلان متولد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: ۸۹ نوزاد در هر شبانه‌روز گیلان متولد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، زاهد خندستانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان ثبت احوال یک سازمان حاکمیتی و هویتی است، اظهار داشت: آمار زیربنای برنامه‌ریزی برای توسعه کشورها است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال متولی سجلی کشور است، افزود: دولت الکترونیک با ارائه خدمات در فضای مجازی نیازمند اهراز هویت است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: جمعیت استان امسال به دومیلیون و 531هزار و 308 نفر رسیده است، گفت: یک میلیون و 256هزار و 119 نفر از این افراد را مردان و یک میلیون و 275هزار و 189 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

خندستانی 49.62 درصد جمعیت گیلان را مردان و 50.38 درصد جمعیت استان را شامل زنان دانست و تصریح کرد: تراکم جمعیت در گیلان برابر با 177 نفر در هر کیلومتر مربع بوده و نسبت جنسی جمعیت گیلان 99 است.

وی با بیان اینکه جمعیت گیلان در حال کاهش بوده و نرخ رشد جمعیت در این استان معادل نصف رشد جمعیت کشوری است، خاطرنشان کرد:  نرخ رشد جمعیت گیلان امسال 0.69 درصد و میانگین نرخ رشد کشور1.3 درصد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان، میزان فرزندآوری را در بین سنین 15 تا 49سال در زنان 1.4 فرزند و در کشور 1.7 و در جهان 1.1 فرزند عنوان کرد و اظهار داشت: آمار ازدواج در گیلان کاهش و طلاق افزایش یافته است.

خندستانی با بیان اینکه عدم جایگزیزنی نسل، کاهش روابط سببی و نسبی و کاهش دایره سببی از مضرات کاهش جمعیت گیلان است، افزود: خاله، دایی، عمه و عمو در گیلان کاهش می‌یابد و این امر سبب کاهش روابط عاطفی بین خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه با کاهش جمعیت توان حرم جنسی و سنی به هم می‌خورد، گفت: جمعیت فعال و نیروی کار گیلان در حال کاهش و جمعیت سالمند استان رو به افزایش است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه بیشترین میزان رشد ولادت مربوط به شهرستان‌های آستارا و تالش و کمترین میزان رشد ولادت مربوط به شفت است، تصریح کرد: بیشترین فرزندآوری گیلان مربوط به آستارا و کمترین آن مربوط به انزلی و رودسر است.

خندستانی با اشاره به محبوب ترین نام‌های نوزادان گیلانی، افزود: امیرعلی، ابوالفضل و محمدطاها جزو سه اسم برتر نوزادان پسر گیلانی و فاطمه، نازنین زهرا و زهرا جزو سه اسم برتر نوزادان دختر استان است.

وی با بیان اینکه امیرعلی و فاطمه محبوب‌ترین نام‌های برای نوزادان استان است، گفت: 89 نوزاد در هر شبانه‌روز گیلان متولد می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon