دولت طرح تحول نظام سلامت را به صورت جدی پیگیری می‌کند

دولت طرح تحول نظام سلامت را به صورت جدی پیگیری می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی در بیرجند گفت: دولت با تمام مشکلات پیش‌رو و شرایط اقتصادی، طرح تحول نظام سلامت را به صورت جدی پیگیری و اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید حسن هاشمی شامگاه چهارشنبه در کارگروه تخصصی سلامت در مرکز جامع بیماران خاص خراسان جنوبی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، اظهارداشت: این نظام برپا شد تا مردم در آسایش بیشتری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه رضایت مردم گواه موفقیت این طرح تاکنون  بوده است گفت: خوشحالیم که بخشی از رنج مردم را کاهش داده‌ایم.

وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی  با بیان اینکه با تحول نظام سلامت فاصله زیادی داریم  ابراز امیدواری کرد: سال آینده گشایشی برای دولت ایجاد شود تا بتوانیم حلقه‌های مفقوده این طرح را گسترش دهیم.

وی درباره روند اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: گام سوم طرح تحول سلامت در کشور  به خوبی در حال اجراست و اجرای موفق این مرحله از طرح ،نیاز به نظارت بیشتری دارد.

وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی در بیرجند با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اجرای  موفق این طرح  درخراسان جنوبی تصریح کرد:این دانشگاه در سراسر استان مشغول خدمت به مردم هستند.

وی برافزایش دسترسی به پزشک، دارو وخدمات درمانی در روستاها تاکید کرد وگفت: 430 هزار نیرو در وزارت بهداشت  فغالیت دارند.

هاشمی با بیان اینکه میزان نیروهای ما در بخش اورژانس پنج تا هفت درصد افزایش یافته است، بیان کرد: باید در کنار رضایتمندی مردم به شادابی و نشاط ارائه‌کنندگان خدمت نیز توجه کرد.

وی تصریح کرد: امید است دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که خدمت‌رسان بخشی از محروم‌ترین مردم کشور است، بهتر از گذشته مسیر ترقی را طی کند و بتواند نیروهای بومی را تربیت کند.

وی توان‌بخشی را یکی از کمبودهای جدی در کشور برشمرد وافزود: این بخش از وزارت بهداشت جدا شده است و به بیماران این بخش ظلم می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بخشی از بیماران خاص نیاز به کارهای توانبخشی دارند، تصریح کرد: بخش مهم درمان این بیماران در مورد تامین دارو است که شرایط آن خوب است.

هاشمی  با بیان اینکه بخشی از بیماران از داروهای خارجی استفاده می‌کنند، افزود: داروهای مشابه داخلی تامین شده است ولی هزینه دارو برای آنها بیشتر است.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: بر اثر این بیماری تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان کشور مرحوم شدند و این به معنی افزایش این بیماری‌ها در کشور نیست.

وی افزود: آمار سرطان ما نسبت به کشورهای پیشرفته پنج برابر کمتر است، ولی طول عمر در این کشورها از ما بیشتر است.

هاشمی  با بیان اینکه راه‌ اندازی مرکز بیمارن خاص کار خیر خواهانه‌ای است، بیان کرد: اگر مرکز  شیمی درمانی در کنار این مرکز بود، بهتر بود ولی ما نهایت مساعدت را برای راه‌اندازی این مرکز انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon