روایت خبرنگار آلمانی از ۱۰ روز زندگی با داعشی ها


روایت خبرنگار آلمانی از 10 روز زندگی با داعشی ها

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه نگاری آلمانی توانسته با مجوز داعش ده روز را در مناطق تحت تصرف این گروه تندرو در سوریه و عراق سپری کند.


به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، روزنامه ایران در ستون "ویژه " امروز پنجشنبه خود نوشت؛پروندهای در یکی از کمیتههای کمیسیون اصل 90 مجلس در حال رسیدگی است که کارت خدمت غیرقانونی گروههایی چون هنرمندان، سینماگران  و برخی فعالان رسانهای خاص را بررسی میکند. پیش از این تخلفات گستردهای درخصوص کارت پایان خدمت ورزشکاران از جمله فوتبالیستها منتشر شد که بازتاب زیادی در افکار عمومی داشت.

اما ظاهراً این تخلف به فوتبالیستها محدود نشده و در حوزههای دیگری چون هنرمندان و بازیگران سینما و حتی برخی خبرنگاران و فعالان رسانهای را هم در بر گرفته است. حسین آذین، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتوگو با «ایران»، ضمن تأیید مفتوح بودن چنین پروندهای در یکی از کمیتههای کمیسیون اصل 90 گفت: هنوز این پرونده در کمیته نهایی نشده است.

وی گفت معمولاً چنین موضوعاتی ابتدا در کمیته ویژه بررسی و سپس به کمیسیون میآید و در صورت تصویب، به صحن علنی مجلس فرستاده میشود.
 

روایت خبرنگار آلمانی از 10 روز زندگی با داعشی ها

یک  روزنامه نگاری آلمانی توانسته با مجوز داعش ده روز را در مناطق تحت تصرف این گروه تندرو در سوریه و عراق سپری کند. به نوشته یک سایت خبری "یورگن تودنهوولر" که از داعشی ها امان نامه گرفته بوده، در صفحه فیس بوکش تجربیات  ده روزه خود را نوشته است.
وی با اشاره به اینکه «شبه نظامیان داعش بیش از آن چیزی که سیاستمداران غربی تصور میکنند، زیرک هستند و هر روز افرادی از امریکا، بریتانیا، سوئد، روسیه، فرانسه، آلمان و جاهای دیگر به آنها  ملحق می شوند، نوشته است:داعش اسلامی را تبلیغ میکند که 99 درصد مسلمانان آن را رد میکنند.

آن گونه که من از قرآن برداشت کردهام، اسلام دین محبت و مهربانی است.. این مهربانی و بخشندگی را من در میان داعش ندیدم». این روزنامه نگار در ادامه نتیجه گرفته: «داعش محصولی از بمبارانهای غیرقانونی جرج بوش در عراق است. سنیهای میانه رو عراق میتوانند داعش را متوقف کنند. در سوریه هم راه حلهایی وجود دارد ولی غرب باید در سیاست برآورد غیر واقعی خود در آنجا تجدید نظر کند.

گمانه زنی رسانه ای  درباره عمان پس از سلطان قابوس

با طولانی شدن دوره درمان سلطان قابوس پادشاه عمان در آلمان گمانه زنی ها درباره سرنوشت عمان و تاثیر آن در منطقه از سوی رسانه های آمریکایی آغاز شده است. 

مجله "کومنتری” در مقاله ای نوشته است درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان می تواند دو تاثیر منفی و تهدید برای منافع ملی امریکا به دنبال داشته باشد. به نوشته این مجله، امریکا دارای نگرانی های استراتژیک درباره موضوع جانشینی سلطان قابوس در عمان است. امریکا نگران است بعد از درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان، با اتفاقات غیرقابل پیش بینی و بحران هایی در خاورمیانه روبه رو شود.

ازسرگیری روابط ایران و مراکش بعد از 6 سال

بعد از 6 سال قطع رابطه ، روابط ایران و مراکش با معرفی سفیر از سرگرفته می شود. به گزارش عصرایران، ایران به تازگی سفیر جدیدی را برای استقرار در مراکش معرفی کرد. این اقدام به معنی اولین گام اجرایی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و مراکش و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در رباط و تهران است.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon