پاسخ‌گویی شهردار مریوان به سوالات اعضای شورا با حضور اصحاب رسانه

پاسخ‌گویی شهردار مریوان به سوالات اعضای شورا با حضور اصحاب رسانه

خبرگزاری تسنیم: شهردار مریوان در جلسه طرح سوال اعضای شورای شهر به ۲۱ سؤال اعضا ۲۱۰ صفحه پاسخ و مستندات ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، با حضور برخی از فعالان رسانه‌ای و جمعی از شهروندان مریوان جلسه طرح سوال اعضای شورای اسلامی از شهردار مریوان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد بهرامی یکی از اعضای شورای شهر با قرائت سوالاتی که از سوی سید احسن سجادی و آسوس باباخانی تهیه و تنظیم شده بود از شهردار دعوت کرد به این سؤالات پاسخ دهد.

محمد بهرامی در قالب 21 سوال مسائل بسیاری از جمله تعاونی‌های شهرداری، مسائل مالی، تعدیل نیروها و قطعی گاز برخی از مشترکان از سوی شهرداری را مطرح و خواستار پاسخ‌گویی شهردار به سوالات شد.

شهردار مریوان که بیش از 210 صفحه جواب و مستندات را برای ارائه به شورای شهر آماده کرده بود در پاسخ اظهار داشت: تمامی اقداماتی که در این مدت کاری از سوی شهردار و معاونان شهرداری صورت گرفته است کاملا روشن و بدون ابهام است و تمام اقدامات از مجرای قانونی انجام شده است.

فواد کریمی با عنوان این نکته که بسیاری از سئوالات مطرح شده از سوی شورای اسلامی بی پایه و اساس است تصریح کرد: بیش از 80 درصد از تمامی سوال‌ها برای اقداماتی است که از سوی شوراهای اسلامی شهر مصوب شده‌اند و اینک باید گفت که چرا باید شورا شهردار به خاطر فعالیت‌هایی مواخذه کند که خود آنها را مصوب کرده است.

وی گفت: قطع گاز، تعدیل نیرو، خرید وسایل و مایحتاج برای انجام فعالیت‌های کاری کارمندان و همچنین خرید زمین از سوی شهرداری از جمله اختیاراتی هستند که شهرداری می‌تواند بدون گرفتن مجوز و یا مصوبه شورای اسلامی آنها را انجام دهد ولی برای بیشتر این موارد نیز از سوی شورا مصوبه دریافت کرده است.

شهردار مریوان افزود: در طول یک‌ساله فعالیت کاری توانسته است بیش از 6 هکتار از اراضی را که افراد سودجو قصد غصب آن را داشته‌اند به تملک شهرداری درآورد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که در طول یک سال توانسته است بیش از 80 درصد از بودجه امسال شهرداری را تامین کند تصریح کرد: در طول فعالیت‌های یک ساله تنها کمتر از 16 متر زمین از سوی شهرداری فروخته شده است و این برخلاف روال سال‌های گذشته بوده است.

کریمی با انتقاد از نحوه طرح سوالات از سوی شورای اسلامی گفت: بیشتر سوالات مطرح شده در یک قالب‌اند و می توان به صراحت گفت که اعضای شورای شهر بسیاری از این سوالات را می‌توانستند در قالب یک سئوال شسته و رفته طرح کنند ولی با این حال برای پاسخ به این سوالات بیش از 210 صفحه جواب و مستندات ارائه شده است.

در این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد و تمامی موارد به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد جمال عزیزیانی‌فر، کاوه باخویشی و سوران حسینی از جمله افرادی بودند که با بلند کردن دست خود رای اطمینان به عملکرد شهردار داده و با اجماع اعضای شورای شهر استیضاح شهردار منتفی شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon