رژیم صهیونیستی پیکرهای عاملان عملیات استشهادی قدس را پس از ۳۶ روز تحویل داد

رژیم صهیونیستی پیکرهای عاملان عملیات استشهادی قدس را پس از 36 روز تحویل داد

خبرگزاری تسنیم: فلسطینیان ساکن قدس بامداد امروز پنج شنبه پیکرهای ۲ عامل عملیات استشهادی در کنیسه یهودی در قدس را پس از گذشت ۳۶ روز تشییع کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، فلسطینیان ساکن قدس بامداد امروز پنج‌شنبه پیکرهای «غسان و عدی ابو جمل» دو عامل عملیات استشهادی در کنیسه یهودی که به قتل 5 شهرک‌نشین و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد، تشییع کردند.

پیکر این دو شهید فلسطینی در قبرستان السواحره الشرقیه به خاک سپرده شد.

در همین رابطه وکلای مؤسسه رسیدگی به امور اسرا و حقوق بشر «الضمیر» گفتند که مسئولان رژیم اشغالگر به‌طور ناگهانی اعلام کردند که پیکرهای غسان و عدی ابو جمل را تحویل می‌دهد به شرط آنکه شبانه و با حضور تنها 40 نفر در مدت زمانی حدود یک ساعت و نیم دفن شوند.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم اشغالگر همچنین 20 هزار شکل(واحد پول اسرائیل) از خانواده‌های این دو شهید به عنوان ودیعه دریافت کرد تا در صورت اتمام مراسم بدون وقوع هیچ‌گونه حادثه‌ای این پول را به آنها بازگرداند.

مؤسسه الضمیر همچنین تأکید کرد که گروگان گرفتن پیکرهای این دو شهید به مدت 36 روز اهانت به اعتقادات دینی جامعه فلسطینی و مجازات جمعی است.

این مؤسسه تصریح کرد که انتقال پیکرهای این دو شهید به اماکنی دور از محل سکونت خانواده‌های آنها، شکنجه روحی خانواده‌های شهدا و در راستای سیاست پاکسازی نژادی و مکانی است که شهروندان فلسطینی در قدس با آن مواجه هستند.

انتهای پیام/ع1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان