۴ سد لاستیکی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

4 سد لاستیکی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اتمام مطالعات ۷ سد لاستیکی این استان، گفت: ۴ سد لاستیکی گیلان در حال احداث بوده که با تسریع در روند اجرا به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازرشت، سیف‌الله آقابیگی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی گیلان، اظهار داشت: چهار سدلاستیکی در گیلان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه سدهای لاستیکی نقشی مهمی در مدیریت منابع آب گیلان دارند، افزود: چهار سد لاستیکی فخرآباد لشت‌نشا، سد لاستیکی پهلوان‌بست رودخانه شلمانرود، دهنه‌سر رودخانه حاجعلی جوب و انبا سر بر روی رودخانه سید علی اکبری در حال احداث است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: مطالعات ایجاد هفت سد لاستیکی گیلان نیز به پایان رسیده که به زودی احداث این سدهای لاستیکی آغاز می‌شود و بهره‌برداری از این سدها می‌تواند تأثیر بسزایی در کشاورزی استان داشته باشد.

آقابیگی با بیان اینکه مدیریت منابع آب به دلیل کاهش ذخایر آبی کشور ضروری است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با ترویج و آموزش کشاورزان، مصارف کشاورزی آب را که عمده‌ترین مصرف کنندگان منابع آب گیلان هستند را کاهش دهیم.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 310 چاه بدون مجوز آب در مناطق شهری و روستایی گیلان، تأکید کرد: 85 چاه بدون مجوز با طی مراحل قانونی توسط آب منطقه‌ای گیلان مسدود شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های آبی برای 200هزار هکتار از شالیزارهای این استان، افزود: منابع آب گیلان باید جایگزین‌سازی و بازسازی شوند.

آقابیگی با تأکید بر مشارکت مردم در بهینه‌سازی الگوی مصرف آب در گیلان، تصریح کرد: کشاورزی عامل مهم اشتغال‌زایی در گیلان بوده و برای پایداری آن باید در مصرف منابع آب استان صرفه‌جویی کرد.

وی با اشاره به اتمام مطالعات 7 سد لاستیکی این استان، گفت: 4 سد لاستیکی گیلان در حال احداث بوده که با تسریع در روند اجرا در شرق،، غرب و مرکز گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon