معیار تشخیص حق و باطل «ولایت‌مداری» است

معیار تشخیص حق و باطل «ولایت‌مداری» است

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه خدمت به مردم از نشانه‌های مومنان است، گفت: معیار تشخیص حق و باطل و منشأ ایستادگی ملت در برابر دشمنان اسلام، ولایت‌مداری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رضوانشهر، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری عصر امروز در یادواره شهدای این شهرستان در مسجد امین‌السلطان (ع) غریب‌‌بنده با گرامیداشت یاد و خاطره 136 شهید رضوانشهر، اظهار داشت: یادواره‌های شهدا یادمانی برای پاسداشت شهدا است که توسط عاشقان شهدا برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ انتظار باید در جامعه نهادینه شود، افزود: استمرار و حفظ انقلاب اسلامی با فرهنگ مهدوی(عج) عجین شده و خط سرخ حسینی(ع) و خط سبز مهدی عامل پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در یادواره شهدا میهمانان شهدا هستند، گفت: توفیق عمل به سیره شهدا یک هدیه الهی به مومنان است.

ماندگاری با تأکید بر اینکه عده‌ای عقل معاش و عده دیگری عقل معاد هستند، تصریح کرد: باید مومنان قبل از اینکه به حسابشان رسیده شود به حساب خود برسند.

وی با تصریح بر اینکه اهل بیت(ع) همه امور زندگى را براى خیر دنیا و آخرت خود و دیگران نهایت فعالیت را داشتند و لحظه اى در این زمینه از پاى نمى‌نشستند، اظهار داشت: شهدا با خدا معامله کردند و از مادیات دنیا رها شده و به شهادت رسیدند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به روایتی از  امام صادق(ع) عقل را به دو شکل عقل معاد و معاش تقسیم بندی کرد و گفت: عقلی که با حواس ظاهری کار کند همان عقل معاش است، این عقل شیرینی اطاعت خدا را نمی‌فهمد اما شیرینی معصیت را به راحتی درک می‌کند.

ماندگاری تصریح کرد: عقل معاش عبادت خدا را  برای خود مزاحم می‌داند ولی در مقابل آن عقلی که قرار است حق و باطل را بفهمد عقل معاد است که عالم غیب را به درستی درک می‌کند.

وی با بیان اینکه عقل معاد به نفس توجه دارد، اظهار داشت: تا زنده‌ام رزمنده‌ام برآمده از عقل معاد بوده و عقل معاد عامل بردباری و تقویت تقوا در انسان‌ها است و شهدا عقل معاد را پیش گرفتند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که برای شناخت حق و باطل، به عقل و وحی نیاز داریم، اظهار کرد: عقل سلیم یعنی عقل معاد زیرا منبع تشخیص حقیقت، حق و وحی است.

ماندگاری با بیان اینکه شیوخ کشورهای عربی و آمریکا و صهیونیست‌ها با عقل معاش برای نابودی ایران اسلامی تلاش می‌کنند، گفت: ایران اسلامی با عقل معاد در برابر دشمنان اسلام ایستادند.

وی با اشاره به اینکه معیار تشخیص حق و باطل ولایت الهی و ولایت طاغوت است، گفت: ولایت‌مداری نشانه اهل حق بودن و غیر از این نشانه طاغوت بوده و معیار تشخیص حق و باطل ولایت‌مداری است.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به تحریم‌های غرب و مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: مردم در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند و منشأ ایستادگی ملت در ولایت‌مداری است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon