بررسی میانگین سنی تیم ملی؛ خط دفاعی جوان‌تر شد، خط هافبک پیرتر

بررسی میانگین سنی تیم ملی؛ خط دفاعی جوان‌تر شد، خط هافبک پیرتر

خبرگزاری تسنیم: میانگین سنی تیم ملی فوتبال کشورمان برای جام ملت‌های آسیا نسبت به جام جهانی پایین‌تر آمده اما خط هافبک تیم ملی پیرتر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش برای حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا نام 21 بازیکن را در فهرست خود قرار داد و 2 بازیکن دیگر هم در لحظه آخر به تیم ملی دعوت می‌شوند.

در فهرست سرمربی تیم ملی نام بازیکنانی دیده می‌شود که حتی بازی ملی هم در کارنامه‌شان وجود ندارد و با توجه به جوان بودن این بازیکنان می‌توان این مسئله را یکی از نکات مثبت فهرست کی‌روش دانست. بازیکنانی که به نوعی آینده تیم ملی را تشکیل خواهند داد و می‌توانند در جام ملت‌ها و کنار نفراتی چون نکونام، تیموریان، حسینی و ... که تکلیف‌شان برای ادامه حضور در تیم ملی بعد از جام ملت‌های آسیا مشخص نیست، تجربه کسب کنند.

میانگین سنی تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل 28.49 بود که اکنون با حضور 21 بازیکن به 26.85 رسیده است. شاید با اضافه شدن دو بازیکن دیگر میانگین سنی تیم ملی بالا یا پایین برود اما مطمئناً تیم ملی بازهم نسبت به جام جهانی جوان‌تر خواهد بود. در حال حاضر جواد نکونام به عنوان کاپیتان تیم ملی و با تجربه‌ترین بازیکن، با 34 سال سن مسن‌ترین بازیکن در بین شاگردان کی‌روش محسوب می‌شود و سردار آزمونِ 19 ساله که تا به اینجا در تیم ملی عملکرد خوبی داشته، جوان‌ترین بازیکن تیم ملی است.

در زیر نگاهی به لیست تیم ملی داریم که به تفکیک در پست‌های مختلف میانگین سنی این تیم مشخص شده است.

دروازه‌بان‌ها؛ میانگین سنی: 24.6
علیرضا حقیقی: 26 سال

علیرضا بیرانوند: 22 سال

محسن فروزان: 26 سال

میانگین سنی دروازه‌بان‌های تیم ملی در جام جهانی با حضور علیرضا حقیقی، رحمان احمدی و دنیل داوری: 28.6

دعوت کی‌روش از دو دروازه‌بان جوان‌تر نسبت به رحمان احمدی و دنیل داوری باعث شده میانگین سنی دروازه‌بان‌ها 2 سال کاهش پیدا کند.

مدافعان؛ میانگین سنی: 27.4
هاشم بیک‌زاده: 30 سال

وریا غفوری: 27 سال

سیدجلال حسینی: 32 سال

امیرحسین صادقی: 33 سال

احسان حاج‌صفی: 24 سال

مرتضی پورعلی‌گنجی: 22 سال

رامین رضاییان: 24 سال

میانگین سنی مدافعان تیم ملی در جام‌ جهانی با حضور مهرداد بیت‌آشور، هاشم بیک‌زاده، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احمد آل‌نعمه، مهرداد پولادی و حسین ماهینی: 30 سال

در خط دفاعی کارلوس کی‌روش برخی بازیکنان را به اجبار کنار گذاشت و بازیکنانی مانند بیت‌آشور و آل‌نعمه بعد از جام جهانی به تیم ملی دعوت نشدند. با اضافه شدن بازیکنانی مانند غفوری، پورعلی‌گنجی، رضاییان و آمدن حاج‌صفی از خط هافبک به خط دفاعی تیم ملی حدود 3 سال در خط دفاعی جوان‌تر شد.

هافبک‌ها؛ میانگین سنی: 29.8
جواد نکونام: 34 سال (پیرترین بازیکن)

آندرانیک تیموریان: 31 سال

خسرو حیدری: 31 سال

امید ابراهیمی: 27 سال

مسعود شجاعی: 30 سال

وحید امیری: 26 سال

میانگین سنی هافبک‌های تیم ملی در جام جهانی با حضور آندارنیک تیموریان، جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر، رضا حقیقی، بختیار رحمانی، احسان حاج‌صفی، خسرو حیدری، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی: 28.55

تیم ملی در خط هافبک نسبت به جام جهانی حدود یک سال و نیم پیرتر شده است. یکی از دلایل این موضوع جای خالی دو بازیکن است که شاید با دعوت بازیکنان جدید که احتمالاً در خط هافبک به جمع مسافران استرالیا اضافه می‌شوند، میانگین سنی‌ خط هافبک هم پایین بیاید اما در حال حاضر خط هافبک تیم ملی پیرترین پست تیم ملی است.

مهاجمان؛‌ میانگین سنی: 23.8
اشکان دژاگه: 28 سال

رضا قوچان‌نژاد: 27 سال

علیرضا جهانبخش: 21 سال

سردار آزمون: 19 سال (جوان‌ترین بازیکن)

کریم انصاری‌فرد: 24 سال

میانگین سنی مهاجمان تیم ملی در جام جهانی با حضور رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد: 24 سال

کارلوس کی‌روش برای جام ملت‌ها تیمش را هجومی‌تر کرد. این مربی با اضافه کردن سردار آزمون 19 ساله و همچنین انتقال دژاگه از خط هافبک به خط حمله تعداد مهاجمان تیم ملی را به 5 نفر رساند و البته میانگین سنی خط حمله تیم ملی هم نسبت به جام جهانی 2 دهم درصد کمتر شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon