سران فتنه باید با اشد مجازات تنبیه می‌شدند

سران فتنه باید با اشد مجازات تنبیه می‌شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۹ دی بیعت مجدد مردم ایران با امامت و ولایت بود، گفت:‌ سران فتنه در سال ۸۸ به امام، شهدا، نظام اسلامی و مردم خیانت کردند و باید با اشد مجازات تنبیه می‌شدند اما از رحمت نظام برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: وقف قبل از اسلام نیز در ادیان الهی وجود داشته است و پیامبر اسلام(ص) این حکم الهی را در اسلام مورد تأیید و تأکید قرار داد.

وی افزود: وقف سنت حسنه‌ای است که موجب ماندگاری یاد انسان در جوامع انسانی می‌شود؛ مال دنیا زینت زندگی است اما آنچه انسان را ماندگار می‌کند این است که به این ثروت پیوند الهی بدهد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جمله‌ای از حضرت علی(ع) عنوان کرد: ایشان می‌فرمایند: «وقتی انسان از دنیا می‌رود، در لحظه جان دادن سه چیز مقابل او مجسم می‌شود، مال و ثروت، اهل و خانواده و اعمال صالح. هنگامی که انسان با مال خود صحبت می‌کند که تا کجا وی را همراهی خواهد کرد، پاسخ می‌شنود تا زمانی که روح در بدن وی است، اولاد و فرزندان نیز تا زمانی که او را به خاک می‌سپارند همراهش هستند اما اعمال صالح همواره همراه انسان هستند».

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: طبق روایات اسلامی و سخنان ائمه آنچه همراه دائمی انسان بوده، عمل صالح است و بی‌وفاترین همراه انسان که حرص و ولع نیز نسبت به آن زیاد بوده اموال است، بنابراین افرادی که آینده خود را مدیریت می‌کنند ثروت خود را به عمل صالح تبدیل خواهند کرد.

وی گفت: در روایات اسلامی آمده است، وقتی انسان از دنیا می‌رود رابطه او با اعمال صالح قطع می‌شود و پرونده‌اش مختومه خواهد شد اما سه چیز است که پرونده انسان را باز نگه می‌دارد که عبارتند از صدقه جاریه، صدقه قطعی و فرزند صالح که از این صدقات که از مالکیت انسان خارج شده است، تحت عنوان وقف یاد می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم در زمان پیامبر(ص) و ائمه معصومین مسئله وقف وجود داشته و اولین واقف در تاریخ اسلام پیامبر(ص) بود. طبق آموزه‌های دینی در مدت 14 قرن که از تاریخ اسلام می‌گذرد وقف در جامعه اسلامی وجود دارد اما در برخی مقاطع زمانی با روی کار آمدن حکومت‌های ظالم وقف مورد بی‌مهری و حیف و میل قرار گرفت.

حجت الاسلام محمدی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی وقف در جامعه ایران احیا شد و طبق آمار و گزارشات اعلام شده نسبت به دهه گذشته وقف 10 برابر افزایش یافته است، اما این کافی نیست و باید به مسئله وقف توجه بیشتری داشته باشیم. چرا که این موضوع یکی از عوامل مهم فرهنگ سازی در تاریخ اسلام بوده و نشانه آن وجود مساجد، مراکز علوم دینی و اسلامی است که در خدمت جامعه مسلمانان قرار دارند.

وی ادامه داد: وقف در جامعه باید به یک ارزش تبدیل شود اما هم اکنون متأسفانه چنین نیست، به‌عنوان مثال اگر فردی ملکی را که در اختیار دارد و مبلغ آن یک میلیون تومان است وقف کند 50 درصد ارزش آن را از دست می‌دهد در حالی که اگر فردی مالی را برای امور عام المنفعه وقف کرد باید به آن بها و ارزش دهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر می‌خواهیم وقف در کشور به فرهنگ عمومی تبدیل شود نباید قیمت و ارزش اصلی خود را از دست بدهد. از سوی دیگر مال الاجاره وقف باید با تعیین نرخ عادلانه پرداخت شود، از علمای حوزه علمیه درخواست داریم تا نسبت به بهره برداری صحیح از وقف در جامعه آگاه سازی کنند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات نگرش نادرست به دستگاه وقف است، برخی افراد عنوان می‌کنند اگر می‌خواهید مالی را وقف کنید سازمان اوقاف باخبر نشود، در حالی که این سازمان تلاش می‌کند مال وقف‌شده حیف و میل نشود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حماسه 9 دی بیان کرد: 9 دی یکی از مهمترین روزها و ایام الله انقلاب اسلامی است که حکایت از نمایش قدرت امامت و ولایت داشت. روز 9 دی مردم ایران با امامت و رهبری میثاق مجدد بستند و اعلام وفاداری خود به امامت و ولایت را ابراز کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در روز 9 دی مردم ایران به سران فتنه و استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها که دل بسته بودند با حرکات زشت و ناشیانه برای نظام اسلامی مشکل بیافرینند ثابت کردند که به امامت و ولایت پایبند هستند و در این روز مردم ایران مشت محکمی بر دهان استکبار و عوامل داخلی و خارجی آنها کوبیدند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه روز 9 دی نباید فراموش شود، گفت: جای تأسف است که برخی از عوامل داخلی هنوز برای سران فتنه دلسوزی می‌کنند اما برای نظام اسلامی، امام و شهیدان دلسوزی نمی‌کنند، سران فتنه در سال 88 به امام، شهدا، نظام اسلامی و مردم خیانت کردند و باید با اشد مجازات تنبیه می‌شدند اما از رحمت نظام اسلامی برخوردار شدند.

وی ادامه داد: فتنه سال 88 را نباید فراموش کنیم، برخی عوامل داخلی و سران فتنه در خارج از کشور از مطرح کردن عنوان فتنه 88 عصبانی می‌شوند اما به یاد داشته باشیم هرجا دشمنان انقلاب از مطلبی ناراحت شدند آن راه حق است و باید آن را استمرار بخشید.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon