کریسمس مبارک مادر اگنس!

کریسمس مبارک مادر اگنس!

خبرگزاری تسنیم: مهمترین نشانه این حضور، شهدای بی‌شماری است که جان خود را فدای پرچم فلسطین کرده‌اند. تعداد زیادی از مسیحیان فلسطینی جان خود را برای مقاومت فلسطین بعد از حضور رژیم جعلی صهیونیستی از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بسیاری جریان مقاومت در فلسطین را فقط مختص به مسلمانان این کشور می‌دانند. این تصویری است که رسانه‌ها از مقاومت ساخته‌اند. مقاومتی که فقط یک جریان را پذیرفته و گروه دیگری را کنار خود نمی‌پذیرد. در حالی که مسیحیان و مسلمانان و حتی یهودیان معتقد به آرمان فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

لیستی که در ذیل این مطلب مشاهده می‌کنید ممکن است این شبهه را ایجاد کند که اینها تنها تعداد محدودی از بین مسیحیان هستند که در مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی کرده‌اند در حالی که به واقع اینها فقط شماری کوچک از اسامی آنهایی هستند که با وجود فشار بسیار زیاد رسانه‌های جریان اصلی خود را نمایان کرده‌اند. مسیحیان تاثیرگذاری که در جایگاه‌های سیاسی و اجتماعی فلسطین بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. شهدای بی‌شماری که هیچ‌گاه نام آنها در رسانه‌ها شنیده نمی‌شود. هدف آن است که ضدصهیونیستی بودن مسیحیان فلسطینی را به همراه مسلمانان آن کشور نمایش دهیم.

فقط نشانه‌هایی را برای این حضور بزرگ برمی‌شمریم. این بار کریسمس را به آنها تبریک می‌گوییم.

1- مهمترین نشانه این حضور، شهدای بی‌شماری است که جان خود را فدای پرچم فلسطین کرده‌اند. شهدایی که از زمان رمی‌ها تا حضور رژیم صهیونیستی وجود داشته است. تعداد زیادی از مسیحیان فلسطینی جان خود را برای مقاومت فلسطین بعد از حضور رژیم جعلی صهیونیستی از دست داده‌اند.

تصویر یک زن فلسطینی شهید مسیحی که در سال 2002 توسط نیروهای نظامی صهیونیستی به شهادت رسیده است.

2- عالیجناب، جناب کشیش، اسقف اعظم Atallah Theodosios Hanna اسقف روم ارتدکس اورشلیم کسی است که برای مقاومت فلسطین و حمایت از مسیحیان این کشور تلاش‌های بسیاری را انجام داده است. او در سال 2002 توسط صهیونیست‌ها به حمایت از تروریسم و خیانت متهم شده و دستگیر شد.

3- اسقف اعظم Hilarion Capucci، کشیش کلیسای یونانی است که خود فلسطینی-سوری است و همواره از مقاومت مردم فلسطین دفاع کرده است. او به بهانه‌های واهی محکوم به 12 سال زندان شده بود که پس از 4 سال و با فشار و مداخله واتیکان از زندان صهیونیست‌ها آزاد شد.

4- الحکیم (George Habash) موسس و دبیر کل جبهه مردمی آزادی فلسطین، او در یک خانواده مسیحی ارتدکس زندگی کرده است. فعالیت‌های او کارهایی را در راستای مقاومت مردم در جنوب لبنان و فلسطین دنبال کرده است.

5- خلیل الساکاکینی - او یک مسیحی ارتدکس و یک فعال عرب، استاد دانشگاه و شاعر بوده است. او همواره از حقوق مردم فلسطین در آثار خود دفاع کرده است.

6- شهید حسام التاویل - او نماینده مسیحی حماس در غزه، عضو شورای قانونگذاری فلسطین و دبیر کل شورای کلیساهای ارتدکس عرب بوده است. تشییع جنازه او در کلیسای ارتدکس Saint Porphyrios در غزه و با حضور افراد زیادی از ادیان مختلف برگزار شد. او صدای وحدت بین غزه-اسلامی حماس و گروه سکولار فتح مستقر در کرانه باختری بود.

تشییع جنازه شهید حسام التاویل با حضور نمایندگان رسمی مسلمانان و مسیحیان غزه برگزار شد

7- ژانت میخایل الخوری - اولین زن شهردار رام‌الله از پایتخت اداری کشور فلسطین است.

8- شهید دانیل صباجورج ابوحمامه یک مسیحی فلسطینی مبارز در گردان الاقصی بوده است. او در سال 2006 توسط سربازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. صهیونیست‌ها او ربوده و در یک ماشین او می‌زنند و در انتها به او شلیک می‌کنند و جسدش را در خیابان‌ها رها می‌کنند.

9- شهید غسان کنفانی، نویسنده و روزنامه نگار مسیحی مشهور فلسطینی و یکی از اعضای رهبری جبهه مردمی آزادی فلسطین بود. «غسان کنفانی» از نویسندگان توانای حوزه اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی بود که آثار تأثیرگذارش به دور از شعارزدگی، مفاهیم عمیقی را درباره زندگی بیان می‌کنند. فیلمسازان بسیاری از ایران و کشورهای عربی، فیلم‌های بلندی از رمان‌های غسان کنفانی تهیه کرده‌اند، ازجمله می‌توان فیلم «المخدعون» (فریب‌خوردگان) به کوشش توفیق صالح، فیلم «عائد الی حیفا» (بازگشت به حیفا) که اقتباس از سومین رمان غسان است به کوشش قاسم حول را نام برد و سیف‌الله داد کارگردان معاصر ایرانی فیلم «بازمانده» را بر پایه یکی از داستان‌های غسان کنفانی در سال 1373ش ساخت.

«غسان کنفانی» سال 1350 هجری شمسی 8 ژوئیهٔ 1972 در یک حادثه تروریستی موساد، در بیروت، با انفجاری بمبی که در ماشینش قرار داده بودند، به همراه خواهرزاده‌اش ترور شد. یکی از آثار غسان کنفانی ادب مقاوت فی فلسطین المحتلّه می باشد.

10- شهید ابوهانی وادی حداد، رهبر تیپ ابوعلی مصطفا بود. او در سال 1978 توسط موساد مسموم شد و به شهادت رسید.

11- توفیق کنعان - ملی‌گرای فلسطینی مسیحی، پزشک، محقق پزشکی، و مردم نگار

12- ابو النوف (Nayef Hawatmeh) - موسس و دبیر کل جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین

13- دکتر ادوارد سعید - استاد آمریکایی - فلسطینی، تئورسین فرهنگی - سیاسی و فعال اجتماعی

14- شهید کریستین جورج - کودک 12 ساله ارتدکس که پس حمله صهیونیست‌ها به خودرو آنها به شهادت رسید. صهیونیست‌ها به بهانه وجود تعداد تروریست به سمت ماشین آنها گلوله بستند.

15- مادر مسیحی مریم اگنس نیز از فعالان عرصه آزادی فلسطین و کشورهای عربی است. مادر مریم اگنس در اردوگاهی متعلق به آوارگان فلسطینی در لبنان به دنیا آمده است. مادر وی لبنانی و پدرش فلسطینی بود. وی از سال 1994 اقدام به بازسازی و راه اندازی مجدد صومعه ای در منطقه حمص سوریه کرد. در طول مدت 18 سال وی مشغول به فعالیت های مذهبی در این منطقه بود. وی سخنگوی مرکز رسانه ای کاتولیکی حمص بود. با آغاز درگیری های سوریه در سال 2011 وی تمام هم خویش را در کمک رسانی به نیازمندان سوری مصروف کرد و صومعه خود را تبدیل به سرپناهی برای آوارگان و آسیب دیدگان از جنگ سوریه کرد بدون اینکه هیچ گونه تمایزی از نظر مذهبی و گرایشات سیاسی میان مردم در نظر بگیرد.

مادر مریم اگنس بخش قابل توجهی از وقت خویش را به بررسی حوادث و وقایع رخ داده در منطقه درگیری و نیز جمع آوری اسناد و شواهد کرده است.

در پی بررسی های صورت گرفته از سوی مادر اگنس مریم وی صحت آمار قربانیان سوری که توسط دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن منتشر شده بود را زیر سوال برد. بعلاوه در پی انتشار خبر حمله شیمیایی حومه دمشق در آگوست 2013 وی تصاویر و اسناد منتشر شده در رسانه ها مبنی بر قتل عام کودکان را زیر سوال برد و اظهار داشت که این تصاویر جعلی هستند و متن گزارش خویش را به مقامات سازمان ملل و نیز روسیه تحویل داد.

اینها تمام ماجرا نبود- تصاویری دیگر از مقاومت مسیحیان فلسطین در کنار مسلمانان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران