وزارت راه ۵هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر می‌کند

وزارت راه 5هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از انتشار و توزیع بیش از پنج‌هزار ریال اوراق مشارکت از سوی این وزارت برای تأمین هزینه‌های توسعه راه‌آهن و آزادراه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، عباس آخوندی در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح گرمسار اظهار داشت: این اوراق مشارکت از دوشنبه هفته آینده در سراسر کشور به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به سود مناسب و تضمین اصل و سود این اوراق ابراز امیدواری کرد تا خرید آن مورد استقبال مردم کشور و منابع جدیدی برای توسعه آزادراه‌های کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: انتشار این اوراق در راستای هماهنگی‌های به‌عمل آمده با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبنی بر جذب سرمایه جدید در حوزه آزادراه‌ها و راه‌آهن صورت گرفته است.

آخوندی با اشاره به اهمیت استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه راه‌ و ترابری تصریح کرد: بند «ل» تبصره پنج لایحه بودجه 94 این اجازه را می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی در تمامی بخش‌های حمل و نقل شامل حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی از خدمات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کند.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب این تبصره در مجلس شورای اسلامی، تا دو سال آینده فضای جدیدی برای ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon