مسعود بارزانی: ایران در روزهای سخت همواره کنار کردستان عراق بوده است

مسعود بارزانی: ایران در روزهای سخت همواره کنار کردستان عراق بوده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در اربیل تأکید کرد که جمهوری اسلامی در روزهای سخت همیشه کنار اقلیم کردستان عراق و مردم آن بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق عصر روز جمعه ضمن دیدار با علی لاریجانی رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل بر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در بحران اخیر عراق تأکید کرد و گفت: ایران در شرایط سخت روزهایی (زمانی که داعش کردستان عراق را تهدید می‌کرد) کنار اربیل ایستاد و این اقدام شایسته تقدیر و تشکر است.

مسعود بارزانی با بیان اینکه مشترکات زیادی میان ایران و کردستان عراق در زمینه‌های مختلف وجود دارد، گفت: کردستان عراق هیچ منعی در همکاری و تقویت روابط دوجانبه تهران و اربیل نمی‌بیند.

وی ابراز کرد: ما همواره از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کردستان عراق استقبال می‌کنیم و تاکنون این روابط دوجانبه مثبت بوده است و ما از ملت و دولت ایران به‌دلیل حمایت‌ها و کمکهای اخیر تشکر می‌کنیم.

بارزانی در ادامه گفته که اقلیم کردستان عراق در روابط دوجانبه با ایران و گسترش آن، تلاش خواهد کرد.

علی لاریجانی نیز در این دیدار اعلام کرد که شرایط کنونی منطقه که گروه‌های تروریستی به آن دامن زده‌اند، حساس و جدّی است و تمام کشورهای منطقه در این زمینه مسئول هستند و باید احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: اکنون روند تحولات امنیتی منطقه تا حدودی تغییر کرده است و کشورها حساسیت موضوع را درک کرده‌اند؛ اگرچه هنوز برخی به کمک به گروه‌های افراطی ادامه می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مقابله با تروریسم در منطقه باید عمیق‌تر صورت بگیرد و همه کشورها باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: هیچ یک از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه باقی نمی‌مانند بنابراین کشورهای منطقه باید همه تلاش خود برای نابودی این گروه‌های تروریستی را به کار بگیرند.

لاریجانی مواضع اقلیم کردستان عراق درخصوص مبارزه با تروریسم در منطقه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به‌طور قطع جمهوری اسلامی ایران کنار شما خواهد ایستاد.

علی لاریجانی همچنین به روابط تجاری ایران و اقلیم کردستان اشاره کرد و بر ضرورت گسترش این روابط دوجانبه تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز جمعه در رأس یک هیئت وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شد و در سلیمانیه با جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق و رئیس اتحادیه میهنی کردستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت