انهدام ۳ فروند پهپاد دشمن فرضی توسط ۳ موشک بومی شلمچه در رزمایش بزرگ ارتش

انهدام 3 فروند پهپاد دشمن فرضی توسط 3 موشک بومی شلمچه در رزمایش بزرگ ارتش

خبرگزاری تسنیم: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای آتش توسط سامانه‌های موشکی بومی و بهینه‌سازی شده مرصاد، موفق به انهدام و سرنگونی پهپادهای متجاوز دشمن فرضی شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز و در سومین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص)، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن انجام عملیات کشف، شناسایی و رهگیری هواگردهای دشمن با اجرای آتش توسط سامانه‌های موشکی بومی و بهینه سازی شده مرصاد، موفق به انهدام و سرنگونی پهپادهای متجاوز دشمن فرضی شد.

بر این اساس، 3 فروند پهپاد دشمن فرضی با شلیک 3 فروند موشک بومی شلمچه از سامانه موشکی مرصاد در رزمایش بزرگ ارتش منهدم شد.

در این مرحله از رزمایش با استفاده از انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی و بهره گیری از اطلاعات واصله از پُستهای دیده‌بانی بصری و سایت‌های شنود الکترونیکی، توپخانه‌های 23میلی‌متری که در کنترل عملیاتی شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی قرار دارند و سامانه‌های کنترل راداری اسکای‌گارد ضمن رهگیری اهداف متحرک هوایی نسبت به سرنگونی پهپادهای دشمن فرضی اقدام خواهد شد.

کسب برتری هوایی با همکاری متقابل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی سریع از نیروهای مستقر در دریا و خشکی و انجام تک‌های هوایی در موقعیت‌های از پیش تعیین شده توسط یگان‌های واکنش سریع نیروی هوایی از جمله ویژگی‌های این مرحله از رزمایش محمد رسول الله(ص) است.

به گزارش تسنیم، رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول‌الله(ص) از صبح روز 5شنبه (چهارم دی) در وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده و تا 10 دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon