راه‌آهن گرمسار ۴ خطه می‌شود

راه‌آهن گرمسار 4 خطه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از برنامه این وزارت‌خانه برای چهار خطه کردن راه‌آهن گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، عباس آخوندی در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح گرمسار در فرمانداری این شهر که با حضور استاندار سمنان و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در پی اجرای خط سوم و چهارم راه آهن گرمسار هستیم و امیدواریم خط سوم این مسیر ریلی تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به لزوم فعال‌سازی خط چهارم راه‌آهن گرمسار تصریح کرد: پس از فعال‌سازی خط سوم، اجرای خط چهارم و فعال سازی آن نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثرات مثبت اجرای این طرح در بهبود سرعت ناوگان ریلی مسیر تهران - گرمسار افزود: این اقدام به ناوگان ریلی فرصت می‌دهد تا در مسیر تهران - گرمسار حرکت قطارها متناوب و مناسب و سریع انجام شود.

آخوندی با اشاره به لزوم اجرای طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن گرمسار به منظور تحقق این هدف خاطرنشان کرد: برنامه‌ای نیز برای توسعه ایستگاه راه‌آهن گرمسار در نظر گرفته شده است.

وی ازنصب پله برقی و آسانسور برای اتصال سکوهای ایستگاه راه‌آهن گرمسار، تأمین فضای پارکینگ و رفع مشکل محوطه‌های مزاحم به عنوان بخشی از برنامه‌های طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن گرمسار نام برد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی شهرستان گرمسار در کشور بیان کرد: گرمسار از نظر توسعه‌ای جدای از ایجاد راه‌های دسترسی، نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

آخوندی با بیان اینکه همه راه‌های جنوب به شرق کشور از مسیر گرمسار کانالیزه می‌شوند تصریح کرد: همین اساس نیز باید برای این شهر یک طرح توسعه‌ای در نظر گرفت.

وی با اشاره به اتمام و بهره‌برداری آزادراه قم ـ گرمسار در نیمه دوم بهمن امسال افزود: در ادامه آزاد راه قم - گرمسار ارتقاء سطح خدمات جاده‌ای به سمت فیروزکوه نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد تا این مهم در سال 94 محقق شده  و مسافران جنوب به شمال کشور بدون ورود به شهر تهران از مسیر آزاد راه قم - گرمسار تردد کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon