دولت از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری کند

دولت از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشاورزان چای و برنج گیلان باید برطرف شود، گفت: دولت از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری کند.

محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: دولت برای حمایت از کشاورزان باید برنامه منسجمی را  با مشورت از نمایندگان و متخصصان حوزه کشاورزی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ارئه دهد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی امروز مهمترین رویکرد کشورها است، افزود: باید با طرح‌های حمایتی در کنار کشاورزان باشیم تا انگیزه تولید در این قشر زحمتکش را افزایش داده و به امنیت پایدار غذایی در کشور کمک کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به معضل بیکاری مردم گیلان، گفت: توسعه کشاورزی دغدغه اشتغال‌زایی مسئولان اجرایی در گیلان را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

شکری با تأکید بر توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کشور، تصریح کرد: دولت باید با حمایت از کشاورزان در راستای توسعه و ترویج مکانیزاسیون کشاورزی هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشاورزان چای و برنج گیلان باید برطرف شود، اظهار داشت: دولت  باید برای حمایت از برنج‌کاران کشور، از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری کند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس، با تصریح بر اقتصاد کشاورزی محور گیلان، افزود: واردات برنج ضربات جبران ناپذیری به کشاورزی گیلان وارد می‌کند.

شکری با اشاره به خشکسالی امسال و اثرگذاری منفی آن بر توسعه باغ‌های چای، گفت: دولت در بخش حمایت از چایکاران اقدامات خوبی را انجام داده است ولی خشکسالی مشکلاتی را برای چایکاران گیلانی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد اقتصاد گیلان بر حوزه کشاورزی استوار است، خاطرنشان کرد: باید برنامه کاربردی در زمینه توسعه کشاورزی گیلان در حوزه زراعی، باغی و سایر بخش‌های تدوین شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon