مراکز درمانی شهرستان زرندیه تجهیز شدند

مراکز درمانی شهرستان زرندیه تجهیز شدند

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی مأمونیه دستگاهی به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خریداری شده و اقلام دارویی در داروخانه این مرکز به ۳۷۰ قلم رسیده است.

جلیل کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به محرومیت شهرستان زرندیه از نظر بهداشت و درمان اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده در سالیان قبل اما شهرستان زرندیه و مراکز تابع آن مانند مأمونیه، زاویه، پرندک خشکرود و رازقان که در نقاط دورتر استان واقع شده بودند جزء محروم‎ترین بخش‌های استان مرکزی به لحاظ بهداشت و درمان بودند.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامتی یکی از طرح‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه سلامت بود که تاثیر مثبت اجرای آن در جای جای کشور بسیار مشهود بود به طوری که اجرای این طرح نزدیک به 42 درصد از قیمت‌های دارویی در کشور کاهش یافت.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: از مزایای دیگر این طرح کاهش پرداخت از جیب مردم در بیمارستانهای دولتی و رسیدن آن به 5 تا 10 درصد کل هزینه‌ها و ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص در بیمارستان‎های دولتی بود.

کوهپایه‌زاده با اشاره به ارتقاء جایگاه سلامت بیمارستان آسیابک گفت: در سال گذشته بیمارستان آسیابک پزشک متخصص نداشت و تعداد پذیرش بیماران بسیار کم بود اما با توجه به بهبود جایگاه آن هم‌اکنون روزانه 200 بیمار در بخش سرپایی پذیرش می‌کند.

وی افزود: پس از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان آسیابک 2 نفر پزشک متخصص قلب به طور مرتب حضور داشته و 2 پزشک متخصص زنان و زایمان نیز به طور تمام وقت با چند متخصص زنان دیگر بیماران را ویزیت می‌کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: بخش سی‌سی‌یوی بیمارستان آسیابک درحال‌حاضر فعال بوده، بخش دیالیز آن با 4 تخت فعال و یک تخت دیگر که اضافه می‌شود.

کوهپایه‌زاده با اشاره برطرف کردن مشکلات بیمارستان آسیابک گفت: بیمارستان آسیابک در تخصص‌های جراحی، داخلی، اطفال و زنان و زایمان مشکلی ندارد و که تاکنون 3 میلیاردریال برای تعمیر و تکمیل آن صرف شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح از جذب ماما و بهورز حمایت شده است و درحال‌حاضر تعداد 18 بهورز برای شهرستان‌های ساوه و زرندیه جذب شده که تعداد 7 بهورز آن مربوط به خانه های بهداشت شهرستان زرندیه است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی مأمونیه دستگاهی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال خریداری شده و تعداد 250 قلم دارویی داروخانه این مرکز به 370 قلم رسیده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon