بلندمرتبه‌سازی در کشور بدون ضابطه انجام می‌شود

بلندمرتبه‌سازی در کشور بدون ضابطه انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که بلند مرتبه سازی در کشور بدون ضابطه انجام می‌شود از تدوین ضوابط بلند مرتبه‌سازی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی در نشست خبری کنفرانس بلندمرتبه‌سازی اظهار کرد:‌ در یکسال گذشته کمیسیون ماده 5 متوقف شده تا ضوابط بلندمرتبه‌سازی تدوین شود.

وی با بیان این‌که اصلاح تغییرات پهنه‌ها در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی در حال بررسی است، تصریح کرد:‌ نتوانسته‌ایم سراغ آنهایی برویم که پروانه بلندمرتبه‌سازی را گرفته‌اند، چون شروع به ساخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه 80 پروانه ساخت برج داریم که به دلیل آغاز شدن پروژه ساخت نمی‌توانیم کاری برای آنها انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که بلند مرتبه‌سازی در ایران قاعده‌مند انجام نشده است، گفت: در طرح جامع تهران و کلانشهرها زون‌های (پهنه) بلند مرتبه‌سازی دیده شده که روی گسل قرار نگیرد.

حناچی با اشاره به ضرورت رعایت حقوق شهروندان در بلند مرتبه‌سازی بیان کرد:‌آیا اجازه داریم در زمان ساخت وارد مرز حاکمیت همسایه‌ها شویم، این قبیل بی‌توجهی‌ها تبعاتی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم در کنفرانس بلند مرتبه‌سازی، ضمن رعایت حقوق شهروندی بلند مرتبه‌سازی را به سمت اصول اساسی خود هدایت کنیم.

*بلند مرتبه‌سازی تبدیل به  مسابقه شده است

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این نشست با بیان این‌که بلند مرتبه‌سازی بهانه‌ای برای رقابت شهرها با هم بوده است، گفت: باید زمین را در مباحث مربوط به بلند مرتبه‌سازی مدیریت کنیم. در حال حاضر علاوه بر کلانشهرهایی مانند شیراز، اصفهان، تهران و... بلند مرتبه‌سازی در شهرهای کوچک مانند همدان نیز گسترش یافته، بدون این‌که این ساختمان‌ها از سازه مناسبی برخوردار باشند.

ایزدی تاکید کرد: برای مواجهه با این وضعیت باید همه سیاستمداران با هم جمع شده و نسبت به توقف،‌کنترل و هدایت این جریان (بلند مرتبه‌سازی) تصمیم‌گیری کنند.

وی یادآور شد:‌ در حالی هنوز مسائل آپارتمان‌نشینی در ایران به درستی بررسی نشده که آنرا به ساختمان‌های پیچیده‌تر تعمیم می‌دهیم.

به گزارش تسنیم اولین کنفرانس بلند مرتبه‌سازی با هدف برسی چالش‌هاهی پیش رو در ایران و ارائه توانمندی‌های مهندسی کشور و بهره‌مندی از اندیشه‌های صاحبنظران، مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی 19 تا 21 دیماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه