"مسکن مهر" مهمان ناخوانده دولت دوازدهم می‌شود؟

"مسکن مهر" مهمان ناخوانده دولت دوازدهم می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: در حالی مسئولان وزارت راه بر مختومه شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال آینده تاکید می‌کنند که پیشرفت نامیدکننده این طرح در کنار کاهش ۸۰ درصدی تخصیص منابع مالی احتمالا باعث درگیر شدن دولت دوازدهم نیز در طرح مسکن مهر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم یکی از وعده‌های دولت یازدهم که از شهریورماه سال گذشته روی آن مانورهای زیادی هم کرده، تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر سراسر کشور تا پایان سال 94 بوده است. بر این اساس علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، قائم مقام وی در طرح مسکن مهر و همچنین برخی از معاونان وزیر راه همواره بر مختومه شدن پرونده طرح مسکن مهر تا پایان سال آینده تاکید کرده‌اند.

عباس آخوندی عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی اواخر آبان‌ماه سال‌جاری با تاکید بر آنکه تمام تعهدات دولت قبل در خصوص مسکن مهر با قوت پیگیری می شود، ابراز امیدواری کرده بود که سفره مسکن مهر در سال 94 جمع شود.

البته معاون وی در شرکت عمران شهرهای جدید با قاطعیت تمام بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر در سال 94 تاکید کرد و گفت: « دولت در نظر دارد تا پایان سال 94 پرونده آطرح مسکن مهر را به کلی ببندد.»

مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز از مختومه شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال 94 تاکید کرده است. البته مهرآبادی همواره تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر کشور در پایان سال آِینده را منوط به رفع مشکلات مالی این طرح دانسته است.

به هر حال در حالی که کل بدنه وزارت راه و شهرسازی قبل و بعد از رای اعتماد آخوندی بر پایان طرح مسکن مهر همزمان با پایان سال 94 تاکید می‌کنند که دیروز مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تکمیل و تحویل بخشی از پروژه‌های مسکن مهر کشور طی سال‌های 94 و 95 خبر داد.

فریبرز واحدی در مراسم افتتاح یک چهارم مسکن ویژه تهرانسر، گفت: پرونده مسکن مهر پرند و پردیس طی سال های 94 و 95 مختومه می‌شود و مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار جمعیت استان تهران تا پایان شهریور94 به اتمام می رسد.

به گزارش تسنیم، یکی از تاکیدات رئیس‌جمهوری در کارزار انتخاباتی رفع مشکلات طرح مسکن مهر بود، آخوندی وزیر راه نیز قبل و بعد از این‌که به جمع وزرای دولت یازدهم پیوست همواره بر تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 94 تاکید کرده است.

در حالی حدود 17 ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد که کاهش 82 درصدی تخصیص منابع مالی در کنار مشکلات مربوط به خدمات زیربنایی و روبنایی اتمام پروژه‌های مسکن مهر را با تردیدهای اساسی روبرو ساخته است. این وضعیت باعث شده تا از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تا آبان‌ماه امسال پروژه‌های مسکن مهر 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.

به عبارت دیگر در 17 ماه سپری شده از عمر دولت یازدهم واحدهای مسکن مهر ماهانه حدود 76 صدم درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، پیشرفت نامیدکننده‌ای که پیش‌بینی در خصوص زمان اتمام و بایگانی شدن پرونده مسکن مهر را دستخوش چالش می‌کند.

چنانچه با روند کنونی پروژه‌های مسکن مهر تکمیل شود می‌توان یک پیش‌بینی خوشبینانه برای زمان اتمام این طرح داشت. در واقع اگر رویه 17 ماه اخیر در مسکن مهر طی ماه‌های آینده نیز ادامه یابد می‌توان امیدوار بود تا 22.5 ماه دیگر پرونده مسکن مهر مختومه می‌شود.

اما نباید فراموش کرد کاهش 82 درصد تخصیص منابع مالی به مسکن مهر و همچنین بی‌توجهی برخی مسئولان دولتی احتمالا به قیمت درگیر شدن دولت دوازدهم به طرح مهر تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه